Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

animated gif avatar

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Yes, het is gelukt! Kanus bedankt!

    http://www.megaupload.com/?d=NGGHGAGW

    GRTZ
    Huusje
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Hoi jongens,

    Ik heb een stukje film van 2 seconden .... en ik krijg een gif-file van een paar 100 Mb.
    Huh??? dan doe je wel iets fout
    2 sec. is hooguit 50 frames. Dus afgaande op jou aantal frames zou het een filmpie van 100 sec. (1.5 min.) moeten zijn.

    Maar als je een stukje van 2 sec voor je avatar wil hebben, kun je beter ook niet alle frames gebruiken.
    Zo'n .gif slurpt nl. ook Kb of Mb's
    Stel dat dit je frames zijn, ga dan b.v. zo te werk:
    1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-enz
    Je gooit dus elke keer 2 of 3 frames weg zodat je dus 1-4-7-10- enz of b.v. 1-5-9-13 enz aan plaatje hebt.
    Deze bewerk je nu in fotosoep (of iets anders) dat ze de grootte hebben van je avater en sla ze op als een .gif...en dus nu wel weer op volgnummer zetten van 1-2-3-4-5-6-7-8 enz

    Nu open je de animator ( ik weet niet welke je precies hebt) en open je plaatjes.
    Kan zijn dat je die stuk voor stuk moet openen of dat jou versie het ineens kan.

    Dan bij button "animatie" --> 'Looping' en 'Repeat forever' aanvinken.

    Dan button Image:
    klik b.t.w. nu eerst bovenaan in menu op die button "Select All" zodat ook alle plaatjes bij Duration (1/100 sec) hun werk doen bij wat je gaat instellen.
    Als je alles op 0 laat staan zal de animatie heeeeeeeeeel snel gaan.
    Maar zet deze b.v. eens op 10 of 30
    Je kan ook Transparency aan/uit vinken indien nodig.
    Nu klik je op button "Preview" (play) en dan kan je zien hoe het eruit ziet.
    Loopt het te langzaam dan neem je een lager getal b.v. 8....loopt het te snel dan een hoger b.v. 30

    *******
    Truckje:
    Stel dat je geen HIK of verspringen wilt en dat het lekker soepel doorloopt dan kan je het volgende doen met plaatjes invoeren.

    Stel je hebt 6 plaatjes: 1-2-3-4-5-6
    Dan zet je daarachter weer diezelfde volgorde, maar dan terug.
    Dus dan krijg je dit: 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2 ----->1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1-2-3-4 enz
    Reageer

    animated gif avatar
    Hoi jongens,

    Ik zou graag een avatar willen maken van een bepaald kort stukje film. Nou heb ik het programma Microsoft GIF Animator waarmee je een animated gif kan maken, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb een stukje film van 2 seconden (2476 frames), maar ik weet niet hoe ik 'm op gewone snelheid kan laten afspelen. Ik kan 'm alleen heel langzaam laten afspelen. Wat moet ik bij duration (1/100 sec) intypen om 'm op gewone snelheid af te spelen? Ik heb 'm nu een keer gemaakt met duration 0 en ik krijg een gif-file van een paar 100 Mb.

    Dan heb ik het online programma Free Online Image Editor. Daarmee zou ik dan de gif kunnen verkleinen en bijknippen.

    Wie helpt me?
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
540 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X