Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Omleiden via de host file.

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    RE: Omleiden via de host file.

    Bimbobuster2000 schreef:

    "Outcommenten" heet dat ook wel. De hosts file kun je ook heel leuk gebruiken als extra middel om bagger ver van je PCtje te houden. Zie ook hier , waarbij ik als toevoeging vermeld dat 127.0.0.1 je eigen PC is.
    The Buster
    Net zoiets als REM.
    Dank voor de verdere uitleg.

    Ik las nog dat als je de hosts uitbreidt met de 127.0.0... enz en boven de 135 kb komt je nog iets moet doen. Anders zou je pc te traag worden.

    Hier de tekst met de uitleg.

    Editors Note: in most cases a large HOSTS file (over 135 kb) tends to slow down the machine. This only occurs in W2000 and XP. Windows 98 and ME are not affected.

    To resolve this issue (manually) open the "Services Editor"

    Start | Run (type) "services.msc" (no quotes)
    Scroll down to "DNS Client", Right-click and select: Properties
    Click the drop-down arrow for "Startup type"
    Select: Manual, click Apply/Ok and restart. [more info]
    You can see that the above "Service" is not needed (after a little browsing) by opening the Services Editor again, scroll down to DNS Client and check the "Status" column. It should be blank, if it was needed it would show "Started" in that column. [more info]

    Editors Note: The above instructions are intended for a single (home-user) PC. If your machine is part of a "Domain", check with your IT Dept. before applying this work-around. This especially applies to Laptop users who travel or bring their machines home. Make sure to reset the Service prior to connecting (reboot required) to your work Domain ...

    Ik heb dit maar voor alle zekerheid gedaan.
    Overigens is het aan te raden om de map etc te kopieren en in een andere directorie-partitie te zetten.

    Groet.

    Aanvullende opmerkingen en/of suggesties zeer welkom.

    Reageer

    #2
    RE: Omleiden via de host file.

    Enigma schreef: Handig om te weten. Als er een # voor een regel staat in de hostfile wil dat zeggen dat de regel niet gelezen (genegeerd) wordt.
    "Outcommenten" heet dat ook wel. De hosts file kun je ook heel leuk gebruiken als extra middel om bagger ver van je PCtje te houden. Zie ook hier , waarbij ik als toevoeging vermeld dat 127.0.0.1 je eigen PC is.




    The Buster
    Reageer

    #3
    RE: Omleiden via de host file.

    Handig om te weten. Als er een # voor een regel staat in de hostfile wil dat zeggen dat de regel niet gelezen (genegeerd) wordt.
    Reageer

    #4
    RE: Omleiden via de host file.

    Wooo, bedankt Tobias!!
    Werkt weer als een speer
    Reageer

    #5
    RE: Omleiden via de host file.

    Bedankt voor jullie hulp. Nadat ik erachter kwam dat /etc niet staat voor etcetera lukte het volgens mij wel.

    Ik had alleen in die directory geen bestand staan dat hosts heet. Dat heb ik dus zelf gemaakt met die regel er in. Er stonden wel lmhosts.sam, met een uitleg over dit hele gebeuren. En "networks", "services" en "protocols". Vooralsnog ga ik er vanuit dat het ergste wat mis kon gaan is dat het gewoon niet werkt.

    Ik heb trouwens windows XP en het lijkt te werken.



    **Aangepast door: DMan / 2005-12-07 17:27:55**
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X