Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Google image search en Instagram pics

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht

    Prikkelend Plaatje
    Klik om te bekijken


    Klik ik dan op het G'tje, dan krijg ik dezelfde Google zoekopdracht,
    Oke...maar dat C'tje van google is dus gewoon een snelkoppeling van hetgeen hier uitgelegd.
    Kan idd wel eens handig zijn maar werkt allemaal hetzelfde.

    Je kan ook omgekeerd b.v als je fotosoep open heb staan in je taakbalk of op Bureaublad.
    Dan sleep je gewoon een foto ergens van Inet rechtstreeks in fotosoep zonder die eerst op te slaan op je PC
    Je kan dat dus zo erin slepen dan staat de foto op zichzelf, maar je kan ook eerst een nieuwe File openen en hem daarin slepen....dan werkt het met layers....en kan je meteen met die foto aan het werk.
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht

    Prikkelend Plaatje
    Klik om te bekijken


    Waar ik nu een foto van Alizée, of Anastacia zie, kreeg ik vroeger (tot enkele weken/maanden geleden) exact dezelfde afbeelding te zien. En dan soms wel 80 fotoresultaten.
    Oke dat herken ik wel wat je nu bedoeld.
    Maar dat is er toch nog steeds......je moet dan op die pagina na Alizée, of Anastacia even doorscrollen of op de 2de pagina kijken.

    Wat ikzelf vaak doe is b.v. gewoon Quinty Trusfull intikken op Google en daaronder op afbeeldingen klikken.
    Nu zie je heel veel foto's van haar en deze kan je dan meteen weer naar boven slepen ( fototoestelletje )
    Dan kom je op die page en daar beginnen ze eerst met wat linkjes over Quinty - dan Visueel vergelijkbare afbeeldingen - en dan: Pagina's met overeenkomende afbeeldingen.
    En die laatste die bedoel jij zeker? kan je ernaast lezen wat de pixel formaat is.....zo zoek ik ook wel eens naar HQ
    Reageer

    #3
    Bedankt voor de tips, Kanus. Ik heb een programmaatje, genaamd Lightshot. Met dat programmaatje kan ik een foto selecteren, dus niet alleen een foto op internet, maar bijvoorbeeld ook eentje op mijn pc of waar dan ook. Met het programma maak je een selectie van de pagina die je open hebt staan.

    Prikkelend Plaatje
    Klik om te bekijken


    Klik ik dan op het G'tje, dan krijg ik dezelfde Google zoekopdracht, die je kunt krijgen op de manier zoals jij 'm uitlegde. Hiermee kon ik dus vroeger dezelfde foto's via Google vinden op internet, maar dan in verschillende formaten.

    Prikkelend Plaatje
    Klik om te bekijken


    Waar ik nu een foto van Alizée, of Anastacia zie, kreeg ik vroeger (tot enkele weken/maanden geleden) exact dezelfde afbeelding te zien. En dan soms wel 80 fotoresultaten. Deze afbeeldingen waren misschien net zo groot als de afbeelding die ik zocht, maar soms zaten er ook high resolutions tussen. Als ik dan zocht op een klein plaatje, kreeg ik het dus voor mekaar dat ik een originele hoge-resolutie foto ergens op internet vond. Dezelfde afbeelding dus, maar veel groter. Dit was altijd een fantastische tool.

    Nu krijg ik allerlei andere foto's te zien in de resultaten. En de afbeelding waar ik naar zoek, vind ik uiteindelijk wel via die resultaten, maar dat vergt nog flink wat zoekwerk. het lijkt er nu op dat ik dezelfde afbeeldingen wel vind via "alle formaten", maar dan krijg ik vaak maar twee of drie foto-resultaten. Herkent iemand waar ik het over heb?

    GRTZ
    Huusje



    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    1. Ik snap eigenlijk niet goed wat je precies bedoeld.
    Maar probeer eens dit: Open een nieuwe pagina van Google en klik rechtboven op "afbeeldingen" dan komt er in die zoekbalk een fototoestelletje te staan.
    Nu ga je hier naar b.v. mokkels in dit topic en sleep je jou (handtekening)plaatje naar de baldwijzer van Google en zet deze in de zoekbalk..je ziet vanzelf dat je daar nog een aanwijzing krijgt. "zet hier afbeelding neer"
    Dan opent google weer en zie je jou plaatje bovenaan van 700 x 137
    daaronder staat ook: Andere formaten van deze afbeelding vinden...klik daar op alle formaten.
    Nu opent er weer een page en zie je dat er ook een plaatje is van 742x145

    ***************

    2. Ja daar is een trucje voor
    Open b.v. deze van Quinty op Instagram: https://instagram.com/p/6mK9LVwXi6/?taken-by=qtrustfull
    Je merkt dus dat je die zomaar kan opslaan....maar klik ( rechter muis) nu "buiten de foto" op de page en klik dan op "Pagina-info bekijken"
    In het schermpie wat open gaat klik je in het menu op "media"
    Je ziet bovenaan allemaal adressen en selecteer er maar 1 van en druk nu op de pijltoets ( omlaag) van je keyboard en scroll lekker door.
    Er komen allemaal plaatje voorbij.
    dan zie je die van Quinty staan en de info die daarbij staat is:
    1080 px x 1080 px ( geschaald naar 600 px x 600 px )
    dat betekend i.d.g. dat die 600x600 in beeld is....als je hem opslaat op je PC zal je zien dat hij groter is..dus 1080x1080

    p.s. ik zie dat je van Instagram linkje hierboven een andere page ziet dan normaal.......maar werkt verder hetzelfde alleen is dat plaatje nu 599 px
    Reageer

    #4
    1. Ik snap eigenlijk niet goed wat je precies bedoeld.
    Maar probeer eens dit: Open een nieuwe pagina van Google en klik rechtboven op "afbeeldingen" dan komt er in die zoekbalk een fototoestelletje te staan.
    Nu ga je hier naar b.v. mokkels in dit topic en sleep je jou (handtekening)plaatje naar de baldwijzer van Google en zet deze in de zoekbalk..je ziet vanzelf dat je daar nog een aanwijzing krijgt. "zet hier afbeelding neer"
    Dan opent google weer en zie je jou plaatje bovenaan van 700 x 137
    daaronder staat ook: Andere formaten van deze afbeelding vinden...klik daar op alle formaten.
    Nu opent er weer een page en zie je dat er ook een plaatje is van 742x145

    ***************

    2. Ja daar is een trucje voor
    Open b.v. deze van Quinty op Instagram: https://instagram.com/p/6mK9LVwXi6/?taken-by=qtrustfull
    Je merkt dus dat je die zomaar kan opslaan....maar klik ( rechter muis) nu "buiten de foto" op de page en klik dan op "Pagina-info bekijken"
    In het schermpie wat open gaat klik je in het menu op "media"
    Je ziet bovenaan allemaal adressen en selecteer er maar 1 van en druk nu op de pijltoets ( omlaag) van je keyboard en scroll lekker door.
    Er komen allemaal plaatje voorbij.
    dan zie je die van Quinty staan en de info die daarbij staat is:
    1080 px x 1080 px ( geschaald naar 600 px x 600 px )
    dat betekend i.d.g. dat die 600x600 in beeld is....als je hem opslaat op je PC zal je zien dat hij groter is..dus 1080x1080

    p.s. ik zie dat je van Instagram linkje hierboven een andere page ziet dan normaal.......maar werkt verder hetzelfde alleen is dat plaatje nu 598 px ipv 600 px
    Aangepast door Kanus; 20 augustus 2015, 16:21.
    Reageer

    Google image search en Instagram pics
    Ik zit met twee vraagjes:

    1 - Sinds een tijdje kan ik Google image search niet meer goed gebruiken. Waar ik eerst allemaal dezelfde afbeeldingen in verschillende formaten in mijn resultatenlijst zag, zie ik nu allemaal andere afbeeldingen verschijnen. Is dit een fout in mijn instellingen, kan ik de oude Google image serach terugkrijgen?

    2 - Ik zie soms foto's, afkomstig van Instagram verschijnen op het Mokkelforum in formaat 1000-1200 pix breed. Waar komen deze foto's vandaan? Of zijn het foto's die vergroot zijn? Op Instagram lukt het me niet om foto's te downloaden via de rechtermuisknop. Is hier een foefje voor om dat wel te kunnen?

    Alvast bedankt allemaal!

    GRTZ
    Huusje
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
540 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X