Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

knippen van streams (asf, wmv)

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Hoi jongens,

    Ik heb een stream geript via WMrecorder 14 en ik wil nu graag korte fragmenten als losse video-files opslaan, liefst in een formaat zodat ik het met WMPClassic kan bekijken. Ik ben er al achter dat WMPC geen streams af kan spelen. Lukt blijkbaar echt niet. Via WMP lukt het wel gewoon. Raar!

    Ik heb al gezien via Google dat er een DRM0-beveiliging op de file zit. Jeetje, hoe krijg je die nou eraf?

    Maar goed, weet iemand misschien hoe ik asf- en wmv-bestanden kan knippen? VirtualDub ondersteunt deze file-types ook niet. Is er een (gratis) programma dat dit wel kan en de files dan om kan zetten naar 'gewone' videofiles als avi o.i.d.? Zodat ik ze via WMPC kan afspelen?

    Of vraag ik iets onmogelijks?

    GRTZ en alvast bedankt voor jullie hulp!
    Huusje
    WM Recorder doet niet alles ..
    Ik gebruik er 3 om te streamen ..
    Realplay Media Cather...
    WM recoder 14
    En als deze twee niet lukt WM Capture , en die lukt altijd ..
    Maar daarmee moet je rommelen en afstellen ..
    Dus WM recorder werkt idd niet altijd!
    Reageer

    #2
    Het ligt er maar aan hoe graag je iets wil hebben en hoeveel moeite je er voor over hebt.

    Je kan eens op zoek gaan naar een proggie ( b.v. een movie edit prog.) die de mogelijkheid heeft om alles wat je op je scherm ziet op te nemen.
    Het geluid kan je dan vaak pakken d.m.v. het stekkertje dat naar je geluidsboxen loopt (out) in de mic. ingang te stoppen. (doorlussen op de geluidskaart)
    Is wel een heel werkje (testen) om dat goed te krijgen die geluidsafstelling en je moet daarna vaak ook nog beeld en geluid synchroon zetten.
    En je gaat vaak ook heel iets kwaliteit inleveren en je moet het beeld gaan bijsnijden e.d.

    Kortom. niet iets om dagelijks mee aan het werk te zijn want kost best veel tijd, maar wel iets als je het ECHT hebben wil.
    Want op het einde van het verhaal heb je dus wel je filmpie zoals jij die wil zien in jou gekozen players en codecs en formaat.
    Aangepast door Kanus; 21 september 2010, 12:21.
    Reageer

    #3
    Helaas werkt het niet bij de file die ik gedownload heb:
    "No license available for specified file"
    Reageer

    #4
    FairUse4WM

    Ga naar de volgende link voor veel info betreffende DRM verwijdering (alleen Engels) ...

    http://forum.doom9.org/showthread.php?t=114916

    De download links daar zijn allemaal kaputt, dus heb ik het ff opnieuw geupped...

    http://rapidshare.com/files/42024433...RM-Removal.zip
    Reageer

    #5
    Verliesloos knippen:
    Cut assistant (moet je dacht ik wel wat additionele proggies voor downloaden, zoals asfbin)
    Movica
    Soms moet je de video daarna nog even door Asfbin trekken om door de video te kunnen skippen.

    Converten naar avi ofzo is niet nodig, want Media Player Classic HomeCinema speelt gewoon Windows Media af.

    Wil je behalve knippen de video toch converten, kijk dan eens voor
    Virtualdub 1.3c (is de versie voordat onder druk de Windows Media support werd verwijderd)
    Avidemux
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
540 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X