Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

WM recorder

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Oorspronkelijk gepost door buurman
    Als ik Silverlight installeer dan neemt WM Recorder niet meer automatisch op. Weet iemand hoe ik met Silverlight kan opnemen?
    Ik gebruik voor streaming video meestal gewoon een Addon voor Firefox (zoals DownloadHelper). Die werkt bijna altijd. En zo niet (zoals op tmf.nl), dan is daar altijd nog Grab++, een onderdeel van de download manager Orbit Downloader.
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door buurman
    Moet ik de filmpjes nog converteren naar avi zodat ze kleiner zijn om te downloaden? En verlies ik hiermee dan veel kwaliteit?

    Als voorbeeld: Ik heb voor 4,5 minuut film nu een wmv bestand van ongeveer 50 mb.
    Opnames van streams doe ik al een tijdje niet meer, dus er zal wel het e.e.a. veranderd/verbeterd zijn enzo.
    Maar bij mijn weten heeft een .avi mooier kwaliteit dan een .wmv
    Maar als je een .wmv omzet na een .avi is dat natuurlijk weer een heel ander verhaal want dan ga je opnieuw coderen enzo...hoe vaker je er een codec op los laat hoe slechter het zal worden qua kwaliteit.
    En ik bedoel ook: van een lage kwaliteit filmpie (.wmv) kan je NOOIT een super kwaliteit filmpie maken.....zie het als een foto: van een 'blokjes'.gif kan je nooit een HQ .jpg maken .....maar van een HQ .jpg wel zo'n blokjes .gif
    Als je met .avi gaat testen let dan vooral op de bitrates.
    Een videobitrate van b.v. 1500 kbps geeft al wel een goed resultaat als je ook de Mb's wat laag wil houden.
    Maar stel dat die .wmv een bitrate heeft van b.v. 800 kbps dan heeft het natuurlijk geen zin om er 1500 of 2000 kbps van te maken want zoals gezegd kwaliteit verbeterd heus niet maar Mb's worden wel meer.

    En vergeet ook niet het geluid.
    Dat kan je nl. ook nog coderen...b.v. met "MPEG Layer-3" -> 48 of 56 KBit/s
    En dat scheelt ook nog eens enorm aan Mb's
    Reageer

    #3
    Oorspronkelijk gepost door buurman
    Moet ik de filmpjes nog converteren naar avi zodat ze kleiner zijn om te downloaden?
    Dat is je eigen keuze. Volgens mij zijn de video's van RTL al behoorlijk geoptimaliseerd, dus ik denk dat je met verdere hercompressie behoorlijk snel achteruit zal gaan in kwaliteit. Maar wie weet ligt het optimum voor jou ergens anders dus probeer het eens zou ik zeggen.
    Reageer

    #4
    Ja kijk, als kwaliteitsverlies geen probleem is, dan is het inderdaad makkelijk: knippen met een programma dat wmv slikt en dan gewoon opslaan in een ander formaat. Maar waarom kwaliteit verliezen als het niet nodig is. MOVICA lijkt me daarom voor jou de ideale tool.
    Reageer

    #5
    Oorspronkelijk gepost door buurman
    Ik neem sinds kort met WM Recorder filmpjes op

    En wat is een ander goed (gratis) programma waarmee ik video's kan bewerken? Het gaat vooral om knip- en plakwerk van wmv-bestanden.
    Is alweer een tijdje geleden dat we Big Brother filmpies opnamen met WM Recorder
    Maar ik weet nog dat het idd "ook" soms met asf te maken had.
    Ik (en anderen) gebruikte toen (gratis) AsfTools en daarmee kan je je filmpies omzetten naar .avi
    Daarna gebruikt je (gratis) VirtualDub waar je je .avi in opend en je kan knippen wat je wil. Je moet dan natuurlijk wel weer de codecs hebben zoals Divx of (gratis) Xvid
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X