Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Muziek mixen en samenvoegen

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Oorspronkelijk gepost door marc001 Bekijk bericht
    Jep, dat bedoel ik! Tenminste, in grote lijnen.

    Is er een programma waar ik, als totale mixc of edit leek, heel simpel dit soort handelingen mee kan doen?
    Zoals ik al zei met b.v. de Wave editor wat ook in Nero zit.

    Maar als je het echt heel simpel wil doen kan je gewoon een video edit proggie gebruiken.
    Zelfs in Movie Maker kan je dit doen....maar die heeft maar één tijdbalk voor geluid en moet je heeeel precies knippen omdat je wat lastig met de balk kan schuiven zodat het geknipte fragment nooit langer kan worden.

    Maar ik wil wel even "MPEG Video Wizard" voor je uppen.
    Dat is normaal een video edit proggie, maar daar kan je ook gewoon een MP3 in openen en zelfs een 2de MP3 in de balk daaronder.
    Laat je gewoon het geluid lopen en knip hem dan (ook visueel) door waar je het hebben wil.
    En geen nood als je er iets langs hebt geknipt want dan kan je zo met de muis die balk iets langer of korter schuiven op de juiste plek.

    Daarna dan wel een .mpeg of .avi maken (tis dan ook een video proggie) maar deze .avi of .mpeg zet je later dan weer om na een .MP3

    Ik hoor het wel via PM als je het proggie hebben wil....echt heeel simpel.
    Reageer

    #2
    Jep, dat bedoel ik! Tenminste, in grote lijnen.

    Is er een programma waar ik, als totale mixc of edit leek, heel simpel dit soort handelingen mee kan doen?
    Reageer

    #3
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Maar dat mixen is dus eigenlijk bedoeld om 2 (of meer) geluidssporen samen door elkaar heen te laten klinken.
    Wat ik nu begrijp uit jou verhaal wil je die andere muziek dus weg hebben.
    Jep ... ik wil zeg maar de twee geluidssporen tegelijk aanzetten, het workoutbestand en mijn eigen muziek. Ik wil kiezen welk bestand ik laat doorklinken .... mijn eigen muziek of het workoutbestand (alleen als er gepraat wordt). Dat wil ik tot één mp3 opnemen. Op die manier heb ik het beste van allebei
    Reageer

    #4
    Oorspronkelijk gepost door marc001 Bekijk bericht
    Kan iemand mij hiermee helpen?
    Dat kan b.v. met het "Nero" (programma waar je normaal ook je DVDtjes mee kan branden)
    Daar zitten dus ook een zooi toolkids in waaronder "WaveEditor" en "SoundTrax"
    En met name deze SoundTrax is iest waarmee jezelf kan mixen en voor eigen DJtje kan spelen.
    Maar dat mixen is dus eigenlijk bedoeld om 2 (of meer) geluidssporen samen door elkaar heen te laten klinken.
    Wat ik nu begrijp uit jou verhaal wil je die andere muziek dus weg hebben.

    Dan kan je dat dus ook met de waveEditor doen....je knipt gewoon de stukken weg die je niet hebben wil en zet daar
    dus een andere mp3 of wave voor in de plaats.

    Ook met b.v. een video edit proggie kun je dit al doen.
    In dit geval open je dus geen vid maar alleen de geluidsspoor.
    Op de tijdbalk eronder kan je dus e.e.a weer wegknippen en vervangen.
    Mocht het zijn dat je dan alleen maar die file als een video kan opslaan ( b.v. .wmv od .avi)
    dan zet je deze later weer om naar mp3
    Volgens mij kan je dit al doen in "Windows Movie Maker" als je XP hebt.
    Aangepast door Kanus; 8 januari 2009, 18:54.
    Reageer

    Muziek mixen en samenvoegen
    Kan iemand mij hiermee helpen?

    Ik zoek een simpel programma (omdat ik geen geluidstechnicus of mixer ben) dat het volgende kan doen:

    Ik wil twee "streams" muziek samenvoegen. Ik wil ze tegelijkertijd laten draaien, en op bepaalde momenten het volume van het ene bestand wegdraaien, zodat het andere bestand er doorheen komt.
    (Voor mensne die het niet snappen: ik heb een workout mp3 waarin verteld wordt wat je moet doen, maar ik vind de muziek niet leuk. Ik wil er andere muziek onder zetten, op de momenten dat er niet gepraat wordt. Het is belangrijk dat de tijd waarop gepraat wordt behouden blijft).

    Alvast bedankt!
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
711 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
1k views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X