Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

VHS naar DVD

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Kanus en collector 1
    Super maar dan ook super bedankt voor de hulp
    Het is me eindelijk gelukt - ik kan nu zonder dat de tv aan staat kopieeren van VHS naar DVD
    Ik kan zelfs mijn tweede dvd recorder ook nog op scart zetten - echt geweldig, nu heb ik 3 apparaten via scart aangesloten en ze doen het alle 3 ook nog
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door superrafael Bekijk bericht
    DE L1 en L2 of L4 heet bij de LG AV1 AV2 AV3
    Ik neem aan dat je dat bedoelt Kanus
    Op AV1 geen beeld, op AV2 geen beeld en ook op AV3 geen beeld van de VHS te zien
    Welke TV je hebt maakt niet uit....ook heeft de coax kabel er niks mee te maken want je had het over opnames van Video die je naar DVD wil zetten...en dat gaat dus sowieso al niet via coax.

    Kijk of controleer ook of al je scartkabels het doen...gewoon 1 voor 1 tussen recorder en TV hangen waarop je beeld had.

    Maar ik denk dat je in de war bent en je op het beeldscherm AV1 en AV2 ziet staan....dit is dus je input select van de TV die de DVD ziet.
    Jij moet nu dus de input select van je DVD goed zetten.....zodat dus je DVD je video ziet.
    Kan dus best zijn dat je TV op AV3 staat en je je DVD op Line 2 moet zetten (of in jou geval AV2 als die dat op die manier zo aangeeft.)

    Makkelijk is misschien (als je video en DVD dit hebben) om met een RGB kabel te werken.
    Je moet dan dus op je Video een RGB-out hebben en op DVD een RGB-in (rood-wit-geel....tulpstekkers)
    Deze RGB ingang heet op jou DVD recorder b.v. Line 2 of AV2 (kan je meestal wel zien op de achterkant hoe die stekker heet.) Vervolgens selecteer je je DVD ook met de afstandbediening op Line 2.....dit kan je dan zien in het venstertje van je DVD recorder.


    Ja ik weet het is allemaal best moeilijk en ik ben erzelf ook nog wel eens met aan het klooien hoe die stekkers zitten en waarvan het signaal komt.
    Ook is het moeilijk om zo op afstand advies te geven want wij kennen jou apparaten niet en de aansluitmogelijkheden en HOE jij op dit moment de hele handel aan elkaar hebt geknoopt qua coax en scart kabels e.d.
    Zou er anders even iemand bijhalen die er wat meer kijk op heeft.
    Reageer

    #3
    Probeer eens van je VHS speler( AV1 of Ex1) naar je DVD recorder (AV2 of Ex2) te gaan.Vervolgens ga je weer met je DVD recorder met (AV1 of EX1) naar je TV. Als het goed is heb je nu gewoon tv.. je hebt immers je coax kabels aangesloten. Tv en beeld verkrijg je dus omdat je AV1 ,EX1 en je Coax via je recorder doorgelust hebt naar je TV. Opnames( TV analoog) kun je nu maken via je tuner van je recorder..
    Maar je wilt dus van je VHS opnemen. Probeer eens op je Recorder( wederom via je tuner van de recorder) EX2 of AV2 te selecteren. Op deze aansluiting heb je immmer je VHS speler aangesloten. Wel je VHS even aanzetten natuurlijk en een band laten spelen Mocht je AV2 of Ex2 geselecteerd hebben zou je nu met je DVD recorder een opname van een VHS band kunnen maken.
    Weet niet zeker of het zo gaat lukken heb dit zelf nog niet gedaan maar je zou het eens op deze wijze kunnen proberen. Succes ermee...
    Aangepast door collector 1; 25 december 2008, 17:00.
    Reageer

    #4
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Zou kunnen zijn dat je de "Input Select" niet goed heb staan op de DVD.


    Je DVD staat b.v. ingesteld op kanaal nummer of "L1" (lijn1) en dan zie je dus b.v. het TV signaal. (ook als komt de bron van je videorecorder, hij loopt dus via je TV )
    Misschien eens op L2 of L3 zetten.

    L2 of L4 is dan vaak de aansluiting voor tulpstekkers (rood -wit- geel) of S-video
    DE L1 en L2 of L4 heet bij de LG AV1 AV2 AV3
    Ik neem aan dat je dat bedoelt Kanus
    Op AV1 geen beeld, op AV2 geen beeld en ook op AV3 geen beeld van de VHS te zien

    Ik heb trouwens een Philips TV - heerlijk ouderwerts nog dus met grote kast erachter
    En wat ik vergat
    Heb sinds kort ook een tweede hands Pioneer dvd recorder en die zit ook aangelsoten op tv
    Vandaar dat ik vroeg of het iets uitmaakt hoe de coax kabels zitten want die heb ik nu natuurlijk moeten veranderen om beeld op de pioneer te krijgen
    Reageer

    #5
    Oorspronkelijk gepost door superrafael Bekijk bericht


    Als mij iemand zou kunnen vertellen hoe en of het gaat met scart zou ik dat zeer op prijs stellen
    Zou kunnen zijn dat je de "Input Select" niet goed heb staan op de DVD.


    Je DVD staat b.v. ingesteld op kanaal nummer of "L1" (lijn1) en dan zie je dus b.v. het TV signaal. (ook als komt de bron van je videorecorder, hij loopt dus via je TV )
    Misschien eens op L2 of L3 zetten.

    L2 of L4 is dan vaak de aansluiting voor tulpstekkers (rood -wit- geel) of S-video
    Aangepast door Kanus; 24 december 2008, 22:32.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
711 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
1k views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X