Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Foto's van Do - Dominique van Hulst

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    Ok.













    foto's maar weer?
    Reageer

    Oorspronkelijk gepost door hugo hugen Bekijk bericht
    Dus dat betekent dan ook dat .........
    Zoals ik al zei:

    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Ik ben helemaal geen jurist
    Het zal altijd wel een probleem blijven waar vele kopstukken zich al over gebogen hebben en blijven buigen, want haken en ogen zijn er altijd..ook om het feit met die sluikreclame op RTL.

    Ik koop het blad sowieso wel, maar het is jammer dat het hier niet meer mag....al zullen ze gewoon elders op het INet te bekijken zijn...dat krijgen ze er NOOIT af....
    Reageer

    Je koopt het recht om het te gebruiken bij aanschaf van een magazine en feitelijk verkoopt playboy op dat moment het auteursrecht aan eenieder die het blad koopt!
    Reageer

    Oorspronkelijk gepost door hugo hugen Bekijk bericht
    Dus dat betekent dan ook dat wanneer een film op TV verschijnt, dat dan het eigendom van filmproducent over gaat op de TV-zender???

    De auteurswet beschermt de eigenaar van foto's, muziek, films, enz. tegen onrechtmatig gebruik door derden die er niet de eigenaar van zijn.

    De Playboy is en blijft eigenaar van de foto's en niet RTL, daar doet de hele uitzending geen afbreuk aan.
    Immers, eigendom kan alleen overgaan op de zender wanneer er sprake zou zijn van een wederzijdse overeenkomst tussen de partijen die een dergelijke eigendomsoverdracht beoogt. En het initiëren van sluikreclame door de Pb kan niet gelijkgesteld worden aan de genoemde overeenkomst.
    Dat de Pb ook spastisch doet over caps van TV-programma's waarin haar materiaal te zien is, kan ik begrijpen en in principe is ze daar ook toe gerechtigd.
    Als RTL toevallig foto's laat zien uit een Playboy, dan zijn naast het fotomateriaal ook delen uit het studiodecor te zien. De regie van RTL moet het dan zo regelen dat de foto's niet goed zichtbaar zijn. Als dat wel zo is, lijkt het een fout van de regie, omdat het maken van caps van een openbare tv-uitzending en het publiceren ervan op een website bij mijn weten niet onder het auteursrecht valt.
    Dezelfde argumentatie speelde ook al een rol bij de caps van AT5-presentatrice Aicha Marghadi. Ook nooit meer iets van gehoord.
    Reageer

    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Ja okee...maar als PB het aan RTL geeft, is het geen PB content meer maar op dat moment RTL content.
    Dus dat betekent dan ook dat wanneer een film op TV verschijnt, dat dan het eigendom van filmproducent over gaat op de TV-zender???

    De auteurswet beschermt de eigenaar van foto's, muziek, films, enz. tegen onrechtmatig gebruik door derden die er niet de eigenaar van zijn.

    De Playboy is en blijft eigenaar van de foto's en niet RTL, daar doet de hele uitzending geen afbreuk aan.
    Immers, eigendom kan alleen overgaan op de zender wanneer er sprake zou zijn van een wederzijdse overeenkomst tussen de partijen die een dergelijke eigendomsoverdracht beoogt. En het initiëren van sluikreclame door de Pb kan niet gelijkgesteld worden aan de genoemde overeenkomst.
    Dat de Pb ook spastisch doet over caps van TV-programma's waarin haar materiaal te zien is, kan ik begrijpen en in principe is ze daar ook toe gerechtigd.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
110 reacties
122k views
Laatste bericht
9 reacties
7k views
Laatste bericht
18 reacties
90k views
Laatste bericht
3k reacties
3.056k views
Laatste bericht
1 antwoord
4.024k views
Laatste bericht
386 reacties
469k views
Laatste bericht
497 reacties
267k views
Laatste bericht
5k reacties
11.403k views
Laatste bericht
Werken...
X