Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Filmpjes

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Goede software voor filmpjes

    Omdat ik in de toekomst ook graag wat filmpjes op dit forum zou willen zetten zou ik jullie willen vragen wat nou goede software is om deze te maken. Heb laatst pinnacle studio 9 geprobeerd maar toen ik bijv een divx file of een vob file wilde importeren kreeg ik meteen dat melding dat hij deze niet kon openen, bij het divx bestand geeft hij aan dat hij mpeg4 niet ondersteund. Kan ik met dit programma dan alleen maar mpeg2 bewerken en zou ik dan de andere bestanden helemaal moeten omzetten te kunnen bewerken of zijn er speciale plugins voor nodig?? Wie weet antwoord of heeft iemand een tip voor een programma wat veel beter werkt??? Alvast bedankt

    **Aangepast door: collector 1 / 2005-10-18 19:06:46**
    Reageer

    #2
    RE: Filmpjes

    Iedereen bedankt voor de reactie/tips!

    Ik ga hier lekker mee aan de slag!
    Reageer

    #3
    RE: Filmpjes

    Awakenings schreef:

    Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik zie ik namelijk best vaak filmpjes van 6 mb van goeie kwaliteit.
    De kwaliteit heeft ten eerste ook te maken met of je wel of niet schotelantenne hebt,
    of dat dat filmpie afkomstig is van een DVD.
    Dus als je SUPER beeld hebt kan je instellingen ook gewoon al wat minder om toch nog een super filmpie over te houden.
    ******************
    Maar je zult dus wel gewoon kabel hebben....net als ik
    Open op je TV kaart bij de instellingen de optie "Opnemen"
    In dat schermpie heb je de keuze onder opname om dat b.v. op VCD - SVCD - DVD Longplay - DVD te zetten, maar je kunt hem ook op "Aangepast" zetten.

    Als je b.v. voor DVD kiest is dat een automatische instelling van MPEG 2 en 6.00Mbit/s en afm.720x576
    De bit rate is dus in dit geval 6000 Kb/s en dat kan makkelijk zo'n 1300 of 1500 Kb/s zijn om toch nog een redelijke kwaliteit over te houden.

    In de optie "Aangepast" kun je ook de comppressie veranderen in b.v. MPEG 1 of MPEG 2 of Divx e.d.
    Daarna dus de bit rate optie en je kan zelf de grootte bepalen.....dus bv. 720x576 of 352x288
    Ikzelf werk eigenlijk nooit met het opnemen van de TV kaart dus ik weet niet precies wat het aller beste is om met zo'n min mogelijk aantal Mb's toch een goede kwaliteit over te houden.
    Je moet daar gewoon wat mee testen.

    ********************
    En een filmpie van 2min. die 30Mb is, is eigenlijk ook best nog wel normaal.
    Ik probeer om mijn filmpies toch nog en redelijke kwaliteit mee te geven en dan kom ik meestal uit op
    ong. 10Mb per minuut.
    En als je ook nog de filmpies door VirtualDub gooit zoals hieronder al gezegt is kun je nog verder inkrimpen.
    Gewoon de beelden wegknippen van presentators (mannen dus) het geluid ook comprimeren of weglaten en het nog verder comprimeren van de bit rate van b.v. 2000Kb/s naar 500Kb/s e.d.
    **********************************
    Verder is het gewoon testen met waar je zelf tevreden mee bent qua Kwaliteits/Mb verhouding.


    **Aangepast door: kanus / 2004-08-29 12:22:25**
    Reageer

    #4
    RE: Filmpjes

    Of met Windows Movie maker (zit in Windows XP)
    dan worden het wel .WMV (als extensie)

    Werkt wel makkelijk en goed.
    Reageer

    #5
    RE: Filmpjes

    Met een programma als b.v. virtualdub of tmpgenc kan je het opslaan in de kwaliteit en met de video codec die je zelf goed genoeg vind, ook kan je er naar hartelust in knippen en het geluid weg laten of aanpassen.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
711 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
1k views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X