Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

ConvertXtoDVD

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Bedankt voor je reactie. Ik heb een dvd-spelertje met prachtig beeld voor als ik op reis ga, en die kan niet alle formaten aan, daarom converteer ik. Ik zie ook mensen die dezelfde bestanden gebruiken om 4,5 gb dvd's te maken, en die zien er qua beeld toch weer kwalitatief beter uit. Benieuwd wat die gebruiken.
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door qazqaz Bekijk bericht
    maar ik wil toch de volledige capaciteit van een schijfje benutten.
    Ik heb al diverse mogelijkheden uitgeprobeerd. Iemand nog een suggestie ?
    Dan moet je er meer filmpies opzetten

    Kijk, je kan NOOIT iets beter maken dan het al is, alleen slechter...daarmee bedoel ik:
    Je hebt iets origineel van DVD of opname van HDTV ---> dat ga je converteren naar een .avi...d.w.z. je doet een conversie dus zal de kwaliteit afnemen. (beeld en geluid)
    Nu ga jij met dit programma er weer een DVD formaat van maken ( dus nogmaals een conversie ), maar dat zal dus nooit de originele kwaliteit terug krijgen......je blijft op z'n minst met de kwaliteit van die .avi zitten.
    Het heeft dan ook geen enkele zin om die .avi heel hoog te zetten qua bit rates e.d. want dat kost je alleen maar vele Mb's of Gb's terwijl het beeld/geluid er dus niet beter van kan worden dan het al is.....slechter kan altijd, maar beter nooit.
    Je moet kijken wat zo'n .avi nu verbruikt qua Mb's en je daar een beetje op richten.
    Als je b.v. dus een aantal filmpies hebt met een bit rate van 1000 Kbps dan heeft het dus geen zin om die nu b.v. 9000 kbps ( of nog hoger) te maken.
    Dus kijk eerst je filmpies na hoe ze nu zijn en neem dan een gemiddelde of je gebruikt de hoogst mogelijke bit rate die een van die filmpies heeft.
    Je hebt natuurlijk ook mensen die zo'n HD filmpie hebben gemaakt in b.v. .mp4 en daarbij zoveel mogelijk het origineel behouden hebben....maar ook hier geldt...hoger gaan heeft geen zin.

    ****

    Maar DVD dat is toch al weer bijna een uitgestorven medium zelfs die bluray spelers doen velen alweer van de hand.
    Ik bekijk mijn bestanden ( filmpies) die op mijn PC staan gewoon op TV
    Tegenwoordig zit die mogelijkheid in je decoder ( of TV).
    B.v. mijn DM8000 kan gewoon dus b.v. .mkv en .mp4 of .flv (youtube) e.d. aan....een .avi zet ik dan eventueel nog even om naar .mkv
    Ik laat die filmpies dus gewoon intact zoals ze zijn en zet ze in een mapje op mijn HDD van de decoder.
    En hoppa die kan je dan zo op de TV afspelen.....en als je een complete film hebt dan zet je b.v. de .srt file er gewoon bij in hetzelfde mapje op je decoder.
    En dat is alweer ouderwets mensen die b.v. een NAS gebruiken zetten al helemaal niks meer over naar andere mapjes....
    En mocht je opslagcapaciteit te kort komen, dan koop je er gewoon weer een hdd bij....
    Mijn decoder hangt in een netwerkje dus overzetten is zo gepiept....maar je kan het dus b.v. ook eerst op USB zetten/bewaren en die bij jezelf (of elders) in een decoder of TV hangen....en kijken maar weer.
    Aangepast door Kanus; 15 november 2013, 13:24.
    Reageer

    ConvertXtoDVD
    Met het programma ConvertXtoDVd kun je bestanden van allerlei formaten (bijv. avi, mp4, mkv etc) omzetten in DVD-formaat. Een reuze handig programma, dat merk ik door velen gebruikt wordt.
    Bij mijn (erg) oude pc converteerde ik bijvoorbeeld drie series van ongeveer 45 minuten op 1 schijfje, en daarbij ontstonden er 3 deelbestanden van ongeveer 1,4 gb.
    Nu heb ik een moderne pc, ik geef aan dat ik de beste kwaliteit wil hebben, maar de deelbestanden zijn regelmatig maar 0,7 of 0,8 gb. Nog steeds van goede kwaliteit, maar ik wil toch de volledige capaciteit van een schijfje benutten.
    Ik heb al diverse mogelijkheden uitgeprobeerd. Iemand nog een suggestie ?
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X