Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

losse avi's van dvd-film

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Hoi mannen,

    Een goede vriend van mij heeft voor mij de afgelopen tijd 21 tv-fragmenten op zijn harddisk-recorder gezet. Hij heeft ze vervolgens als een grote dvd-film (4 vob-files) op dvd voor mij gezet. Ik wil ze omzetten naar avi, maar ik wou graag weten of er iemand van jullie verstand heeft met het rippen van dvd met de programma's dvd2avi en VirtalDub. Ik gebruik beide programma's en alles werkt op zich goed, maar ik vind de files vrij groot qua aantal MB's en de kwaliteit niet echt helemaal super. Ik heb bijvoorbeeld een filmpje van 1 minuut en 3 seconden en die is nu 17,8 Mb groot. Ik heb gebruik gemaakt van WAV audio, omdat dit de enige audio is die ik in VirtualDub kan openen. Verder comprimeer ik de avi met DIVX. Ik heb gekeken en dit is een van de beste methodes. Je houdt dus een redelijke kwaliteit film over, maar de grootte is beperkt. Toch zie ik bij anderen avi-files die ook goed van kwaliteit zijn, maar een stuk kleiner qua grootte zijn. Kan iemand me helpen?

    GRTZ
    Huusje
    Ten eerste heeft de kwaliteit al te maken met HOE het is opgenomen.
    Ook heeft de bitrate die je gebruikt invloed op kwaliteit em Mb's
    Normaal gesproken zou je kunnen uitgaan van 10Mb per 1 minuut bij ong 1500kbps .avi filmpie met Divx...maar ligt er dus aan wat je voor biterate neemt.

    Je hebt dus een file geript en hier een .avi van gemaakt.
    In VirtualDub kan je dus een aantal instellingen nog doen om hem kleiner te maken.
    Als je ook de biterate wil veranderen moet je wel weer met originele filmpie beginnen. want elke keer opnieuw gaan coderen wordt de kwaliteit ook niet beter op.
    Je hebt dus een filmpie open staan en heb in VirtualDub de Divx codec geselecteerd...
    klik nu in dat schermpie "select viodeo comprecsion" nadat de de codec hebt aangeklikt op "Configure"
    "Divx Properties" gaat nu open en je kan de Bitrate invoeren.....je kan daar ook eventueel andere instellingen doen qua afm. van je filmpie e.d.
    Meestal heb je met een bitrate van 1500 à 2000 kbps wel goed resultaat.
    Als je echt origineel supper DVD kaliteit hebt, zullen zelfs filmpies met 800kbps nog heel mooi zijn....maar dat moet je zelf uitvinden door testen.

    En wat heel veel Mb's kan schelen is door het geluid ook te coderen.
    Je zegt dat je nog een .waw hebt (PCM)
    Open in VirtualDub het filmpie en selecteer in "menu" --> Video ---> Direct stream copy. (als straks de codec loopt van geluid zal hij dus van de video afblijven)
    Selecteer nu in "Menu" ---> Audio ---> Full processing mode.
    Dan weer in "Menu" ---> Audio ----> Compression...
    In dit schermpie wat open gaat kan je b.v. de Mpeg Layer-3 kiezen en 56 kBit/s en klik O.K.
    Nu weer in Menu ---> File ---> Save as Avi... ( alleen het geluid gaat nu dus coderen)

    Maar als je ook de video nog moet gaan coderen kun je dat natuurlijk ook alle twee tegelijk doen.
    Aangepast door Kanus; 12 oktober 2008, 22:41.
    Reageer

    losse avi's van dvd-film
    Hoi mannen,

    Een goede vriend van mij heeft voor mij de afgelopen tijd 21 tv-fragmenten op zijn harddisk-recorder gezet. Hij heeft ze vervolgens als een grote dvd-film (4 vob-files) op dvd voor mij gezet. Ik wil ze omzetten naar avi, maar ik wou graag weten of er iemand van jullie verstand heeft met het rippen van dvd met de programma's dvd2avi en VirtalDub. Ik gebruik beide programma's en alles werkt op zich goed, maar ik vind de files vrij groot qua aantal MB's en de kwaliteit niet echt helemaal super. Ik heb bijvoorbeeld een filmpje van 1 minuut en 3 seconden en die is nu 17,8 Mb groot. Ik heb gebruik gemaakt van WAV audio, omdat dit de enige audio is die ik in VirtualDub kan openen. Verder comprimeer ik de avi met DIVX. Ik heb gekeken en dit is een van de beste methodes. Je houdt dus een redelijke kwaliteit film over, maar de grootte is beperkt. Toch zie ik bij anderen avi-files die ook goed van kwaliteit zijn, maar een stuk kleiner qua grootte zijn. Kan iemand me helpen?

    GRTZ
    Huusje
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
540 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X