Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Opgepast: Phishing Waarschuwing

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Bedankt voor de waarschuwing, het is idd retebelangrijk dat je naar de adres balk blijft kijken. Voor degene die willen weten hoe het werkt heb ik hier een voorbeeld om uit te testen. Let wel, voer niet je echte gegevens in.

    Stel, ik weet via via een listige manier te redirecten naar een gmail pagina http://n0sferatu.freehostia.com/Gmail/gmail.html en je voert argeloos je gegevens in.... tadaaa, dan heb ik je gegevens en kan er eventueel kwaad mee.
    Check hier de gegevens die je net hebt ingevoerd http://n0sferatu.freehostia.com/Gmail/log.txt .

    Je ziet, het kan kinderlijk eenvoudig zijn. Dit voorbeeld is voor gmail maar ze zijn er ook voor hotmail, hyves, facebook, ebay etc etc.

    Wees dus gewaarschuwd
    Reageer

    #2
    De password-manager bij Firefox (en IE??) vult die gegevens automatisch in, deze filtert e.e.a. op basis van het domein... dus ik vul al nooit wat in, moet dat opeens wel is het waarschijnlijk foute boel....

    Is die luiheid toch nog ergens goed voor!
    Reageer

    #3
    Oorspronkelijk gepost door Enigma Bekijk bericht
    Bij twijfel dus mooi laten varen die download zou ik zeggen.
    Ik ben dan al ingeloged als ik iets wil downloaden.
    Dus ik klik op een rapid link b.v. hier op Mokkels en dan krijg ik een klein schermpie en klik OK buton en hoppa download loopt.

    Maar idd eergister kwam ik ook eerst op zo'n site waar je opnieuw weer gevraagd wordt om als Premium member in te loggen.
    Zoiets ook al wel eens eerder gehad toen ik nog geen acc. had.
    Maar deze jongen download dan ook nooit ALS ik iets raars zie, zoals je al zegt. afkloppen maar....klop klop klop
    Reageer

    #4
    Oorspronkelijk gepost door Kanus
    Waar moet je dan op letten als je dan die Url bekijkt ??

    Normaal staat er dan: h**ps://ssl.rapidshare.com/premiumzone.html (** zijn tt)


    Zag ook al eerder dat op sommige Fora's de berichten verwijderd zijn e.d.
    en er melding bijstaat van dat vissen. Ook las ik een tip:
    When preparing to download and rapid says it "does not recognize your cookie,
    please input your info" and you haven't wiped your cookies - don't do it - someone is phishing!


    Heb net mijn logs op Rapid nog even gecheckt en gelukkig staat daar nog alleen mijn IP nummer.
    In het begin kijk je niet naar die url, je klikt gewoontegetrouw op de link.
    Heb een paar keer dus toch zo'n nepsite aangeklikt, dan is er nog niks aan de hand. Ziet er wel al meteen verdacht uit, site ziet er net iets anders uit. Als je die melding krijgt die je hierboven beschrijft dat je je info moet intypen dan is het opletten geblazen.
    Als je login en pass gaat intypen dan moet je eigenlijk altijd de adresbalk checken, wat er precies stond weet ik niet meer, maar dat het niet klopte was wel meteen duidelijk. Bij twijfel dus mooi laten varen die download zou ik zeggen.
    Reageer

    #5
    Oorspronkelijk gepost door BimboBuster2000 Bekijk bericht
    Er wordt op andere websites gewaarschuwd voor nep pagina's (zogenaamd van RapidShare)
    Men is er op uit om je login gegevens te pakken te krijgen
    Let dus niet alleen maar op de pagina maar ook op je adresbalk

    Prikkelend Plaatje
    Klik om te bekijken





    The Buster
    Inderdaad, ben ze op andere fora al eens tegen gekomen. Je moet dan je login en en pass intypen op die nep rapidshare sites, iets wat op zich al verdacht is natuurlijk. Dus check altijd de url voordat ik login en pass invul.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X