Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

router/splitter

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    router/splitter

    aan gezien meerdere me aanraden om naar computerzaak tegaan
    zal ik dat wel ff doen,want router of switch,of... naja hoor et wel dan.
    maar bijdeze ,degene die mij hulp hebben aangeboden wil ik bedanken, .
    mocht et later gelukt zijn ,wil ik dat gerust later vermelden .
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Interne veiligheid snap ik ook niet wat 'grote chef' bedoeld....misschien dat hij op de zolderkamer blote mokkeltjes kijkt en op deze manier zijn PC intern beveiligd heeft zodat zijn moeder, vrouw of vriendin niet mee kan kijken.
    "voor de veiligheid", je weet wel: hackers, spam, malware vanaf het internet etc.
    "ïnterne netwerk", dus de communicatie tussen je computers. Dat kan een switch van 15,00 nml niet.
    Dupont4, je hebt geen router nodig als je een switch hebt, het is wel handiger om een router i.p.v. een switch te nemen als je later wat meer met je thuisnetwerk (interne netwerk dus) wilt.

    Ik sluit me aan bij de rest: Laat je goed informeren bij een speciaalzaak.
    Reageer

    #3
    Dupont, kan je het merk en model doorgeven van je kabelmodem? Dan kunnen we vaststellen of er al een routerfunctie inzit.
    Reageer

    #4
    Oorspronkelijk gepost door MANIAC
    Volgens mij is switch zelfde als een hub.
    Ehh... Dat klopt niet. Een hub is (even kort door de bocht) een multiport repeater, data die op 1 poort binnenkomt gaat er op alle andere poorten weer uit (wat dus leidt tot collisions), terwijl een switch leert welke computer er op welke poort aangesloten zit. Een switch breekt collision domains.




    The Buster
    Reageer

    #5
    Oorspronkelijk gepost door dupont4 Bekijk bericht
    een kennis van mij,
    Een kennis van mij had een ongeluk met de trein....daarom ga ik ook nooit meer met de trein.
    Een vriend sloeg zich onlangs nog met de hamer op de duim, daarom heb ik ook al mijn hamers in de vuilcontainer gepleurd

    Interne veiligheid snap ik ook niet wat 'grote chef' bedoeld....misschien dat hij op de zolderkamer blote mokkeltjes kijkt en op deze manier zijn PC intern beveiligd heeft zodat zijn moeder, vrouw of vriendin niet mee kan kijken.

    Data overschrijven kan volgens mij ook nog via de Com-poort met een nulmodem kabel oid...maar gaat wel traag als ik het goed heb.

    M.a.w. Lees ook wat Maniac schrijft. Ga naar een goede (kleine) computerzaak en laat je goed voorlichten.
    Via kabel is het veiliger dan dat je draadloos gaat want dan komt er meer bij kijken.
    Laat anders iemand met verstand van zaken (vriend of kennis) de boel aansluiten en instellen......heb ikzelf ook laten doen.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X