Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Eenvoudig videobewerkingsprogramma (knipprogramma)

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Hey pombeer2, heb je geprobeerd om in Avidemux de kwalteit te verlagen?

    Nadat je het type video hebt geselecteerd kun je in 'configure' de kwaliteit aanpassen.



    - 1 & 2 - video type selecteren
    - 3 - configure
    - 4 - kwaliteit selecteren

    Eventueel effe testen met een kleine video.

    Groet
    Reageer

    #2
    Hey, weet iemand misschien nog een ander (goed en simpel) programma om filmpjes mee te bewerken?
    Ik heb het programma Avidemux al geprobeerd maar bij dit programma worden de filmpjes die je maakt heel erg groot qua GB’s. Véél groter dan de MB's bij elkaar als je de diverse filmpjes bij elkaar op zou tellen.

    Het mag dus een simpeler programma zijn maar de kwaliteit van de video moet wel gelijk blijven. Ik zoek iets als Windows Movie Maker maar dat is tegenwoordig niet meer te gebruiken geloof ik.


    Zou namelijk graag alle sexy scenes van Angela Schijf in het eerste seizoen van Meisje van Plezier samenvoegen in één filmpje. Dus graag jullie tips!

    Ps. Als iemand een goed programma kent om filmpjes te maken van Videoland (een screenrecorder of een ander soort programma) hoor ik dat ook graag!

    Alvast bedankt!
    Reageer

    #3
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Pombeer, ik werk met Avidemux, gratis programma. Crasht wel af en toe. Met de functie append kun je delen toevoegen. Werkt verder voor zich.

    GRTZ
    Huusje
    Oorspronkelijk gepost door exciter Bekijk bericht
    Wat Huusje zegt, Avidemux, gebruik ik ook voor de meeste filmpjes.
    De nieuwste versie is 2.7 en werkt prima,
    beter nog dan eerdere versies.
    Thanks allemaal. Ik heb Avidemux even geprobeerd en werkt goed! Bedankt.
    Reageer

    #4
    Oorspronkelijk gepost door pombeer2 Bekijk bericht
    Ook heb ik programma's gebruikt als:
    - Open Shot Video Editer: Maar dit is een vrij zwaar programma voor wat ik nodig heb en na het bewerken van een video was het filmpje in eens extreem veel MB's groot...).

    Dat "Open Shot Video Editer" lijkt mij een prima programma als ik dat zo even bekijk op Google.
    Je wil tegenwoordig toch ook wat kwaliteit en zoals je zelf al zegt komen daar dan watermerken e.d. in.
    Dat Windows Movie Maker is/was leuk, maar ZEER slechte kwaliteit video's omdat je alleen in .wmv kon opslaan. ( streamkwaliteit)


    Dat jij met Open Shot Video veel Mb's krijgt, zal waarschijnlijk komen doordat je instellingen om te renderen niet juist staan.
    D.w.z. die staan wel juist haha maar niet voor het doel wat jij wil.


    B.v.
    En HD video die je van TV opneemt of op je Eigen Camera staat, die heeft b.v. al een hoge bitrate.
    Daar maakt je dan ook een goed Video filmpie van met hoge instellingen.
    Een filmpie wat je van een stream heb gedownload, die heeft b.v. een hele lage bitrate.
    Dan moet jij dat filmpie in Open Shot Video ook weer op die streamkwaliteit zetten voor het renderen.
    Want anders krijg je idd iets van dat hij origineel 10Mb is en naderhand 100 Mb.


    Je moet het zo zien:
    Van een hoge kwaliteit foto/video kan je WEL lage kwaliteit maken.
    Dit heeft als voordeel dat je dan veel Mb's kan besparen en de kwaliteit toch nog op een redelijk goed niveau kan houden.


    Van een lage kwaliteit foto/video kan of moet je NOOIT een hoge kwaliteit maken.
    Want iets wat al wazig en onscherp en troebel is, zal nooit plots haarscherp zijn.
    What you see is what you get.
    Maar je hebt door die hoge instellingen wel vele vele Mb's.


    Als ik jou was zou ik dus gewoon dat "Open Shot Video Editer" blijven gebruiken.
    Ik zag op Youtube al tutorial filmpies staan en die moet je maar eens even kijken.
    Een beetje basis kennis is natuurlijk wel nodig als je gaat video editten al is dat tegenwoordig steeds makkelijker door vooraf instellingen.
    En juist die "vooraf instellingen" hebben ze natuurlijk altijd op het hoogste gezet. voor het beste resultaat...anders zou een nieuwe gebruiker die dat voor het eerst doet kunnen denken: Wat een K*T programma met dat slecht K*T resultaat....hahaha
    Aangepast door Kanus; 13 november 2018, 11:18.
    Reageer

    #5
    Wat Huusje zegt, Avidemux, gebruik ik ook voor de meeste filmpjes.
    De nieuwste versie is 2.7 en werkt prima,
    beter nog dan eerdere versies.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
711 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
1k views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X