Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Uploaden van Pics (en Movies)

Opvouwen
Dit is een sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #26
    Voor alle beginnende plaatjesplaatsers, de volgende aanwijzingen:

    In deze 'handleiding' gaan we ervan uit dat je zelf al plaatjes hebt in .jpg formaat. Deze nemen de minste ruimte in van alle formaten. Bovendien raden we je aan de bestanden op maximaal 500 kb te houden, omdat zo goed als iedereen tegenwoordig breedband heeft laadt dat het snelste.

    Om het plaatje zichtbaar op dit forum te krijgen, moet je het plaatje eerst op een 'host' uploaden. Hosts zijn websites die na het uploaden een code presenteren. Deze code plak je vervolgens in je bericht, en zo komt het plaatje zichtbaar in je bericht.

    Veel gebruikte hosts zijn:
    www.tinypic.com
    www.imagebam.com
    www.imagevenue.com

    Er zijn er nog veel meer, maar deze worden het meest gebruikt. Voordeel van deze drie is dat je anoniem kunt uploaden, je hoeft je niet te registreren.

    Op deze websites krijg je de gelegenheid jpg-plaatjes van je eigen pc te uploaden. Tinypic werkt ideaal voor als je maar één plaatje hebt, of maximaal vijf.
    Je uploadt het plaatje, en dan krijg je vervolgens een aantal mogelijkheden.
    Bij Tinypic staat er letterlijk boven:
    'IMG-code voor forums & berichtenforums'
    Kopieer deze code, en plak hem in je bericht. Herhaal dit eventueel voor de andere plaatjes.

    Bij ImageBam kan je meerdere bestanden tegelijk uploaden. Na het uploaden staat er dit:
    BB-Code
    Er onder staat een behoorlijke lijst met dingen die allemaal met [URL beginnen. Geen nood, kopieer ook deze tekst en plak hem in je bericht.

    Verschil in presentatie is vervolgens dat Tinypic alle plaatjes onder elkaar op volle grootte laat zien, bij ImageBam en ImageVenue staan ze vaak op halve grootte naast elkaar.

    In een bericht op het forum mogen maximaal 20 plaatjes geplaatst worden. Je krijgt zelfs een foutmelding als er meer worden geteld.

    Hopelijk werkt dit voor jullie.
    Reageer

    #27
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Ik ben daar zelf nooit 'ingelogd' geweest...gebruikte dat altijd als voorbijganger
    maar idd van die pichost ken ik dat ook dat dat 2de scherm dan niet komt.
    Zou iets met de flashplayer te maken hebben ofzo....toevallig was er hier van de week ook weer een update van flashplayer ...en misschien bij jou dus ook.

    Gebruik op ImageVenue eens dat "Basic Upload" ...( blauwe linkje linksboven op de site)

    Dank voor de tips, maar helaas.. De laatste versie van de flashplayer helpt niet.
    Raar is ook dat als ik de basic upload probeer ik direkt uitgelogd word. Ik ga maar 'ns bij een ander pichost kijken denk ik..
    Reageer

    #28
    Oorspronkelijk gepost door Cardhu Bekijk bericht
    Daarna hoort er een scherm te komen met de URLs om de foto's te linken, maar dat komt niet.
    Ik ben daar zelf nooit 'ingelogd' geweest...gebruikte dat altijd als voorbijganger
    maar idd van die pichost ken ik dat ook dat dat 2de scherm dan niet komt.
    Zou iets met de flashplayer te maken hebben ofzo....toevallig was er hier van de week ook weer een update van flashplayer ...en misschien bij jou dus ook.

    Gebruik op ImageVenue eens dat "Basic Upload" ...( blauwe linkje linksboven op de site)
    Reageer

    #29
    Ik heb sinds een week een probleem met het uploaden naar ImageVenue. Ik kan inloggen, foto's selecteren en uploaden. Dat lijkt allemaal prima te gaan. Daarna hoort er een scherm te komen met de URLs om de foto's te linken, maar dat komt niet.

    Geprobeerd met verschillende browsers, met en zonder firewall en antivirus e.d.

    ImageVenue reageert zelf niet op mijn mailtjes, ik ben benieuwd of er meer mensen last van hebben ( of gehad hebben)..
    Reageer

    #30
    Oorspronkelijk gepost door Booplover Bekijk bericht
    Het lukt me niet meer om foto's te versturen via TinyPic.


    Wat kan ik hier aan doen?
    Hier zojuist geprobeerd en werkt goed.

    Ben je wel of niet ingelogd??

    Als ongeregistreerd gebruiker had ik toen ook ooit al eens dat dat uploaden niet of moeilijk ging.
    Heb toen daar een acc. aangemaakt (gratis) en sindsdien geen probleem meer gehad.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X