Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

mooie caps maken

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #6
    Oorspronkelijk gepost door Milffan Bekijk bericht
    Spijker op zn kop. Ik kijk via de UPC en aan alle reacties te zien ben ik de enige. Er valt indeerdaad nog wel wat uit te zoeken

    Als je normale kabel hebt is het geen probleem, met een tv kaart in je pc kun je aardig goede caps maken. Kwaliteit is niet zo hoog als digitaal maar toch wel goed als je signaal goed is


    Prikkelend Plaatje
    Klik om te bekijken


    Heb ik via analoge UPC kabel in 2005 gemaakt
    Aangepast door Gast gebruiker; 28 september 2011, 20:54.
    Reageer

    #7
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht

    Dus kijkt topicstarter Milffan TV bij UPC of via Glasvezel en wil hij HD zien e.d. dan valt er eerst nog wat uit te zoeken alvorens te kunnen gaan cappen.
    Spijker op zn kop. Ik kijk via de UPC en aan alle reacties te zien ben ik de enige. Er valt indeerdaad nog wel wat uit te zoeken
    Reageer

    #8
    Oorspronkelijk gepost door Enigma Bekijk bericht
    Met een digitale decoder (o.a. diverse types van Humax die geschikt zijn voor kabel TV van ziggo) .
    Ja oke, ik weet er wel iets van Met de Dreambox is dat ook mogelijk.
    veel sat kijkers zetten naast hun DVB-S of S2 ook nog een DVB-C voor de kabel.

    Maar van UPC schijnt het zo te zijn dat het niet kan ( weet niet ????) daar heb je een decoder van hunzelf nodig en die heeft geen netwerkaansluiting.
    En dan heb je tegenwoordig Glasvezel ( ik zit daar met Internet al op) en dan
    schijnt zo'n decoder ook weer niet te werken. ( maar ook dit weet ik niet zeker)

    Dus kijkt topicstarter Milffan TV bij UPC of via Glasvezel en wil hij HD zien e.d. dan valt er eerst nog wat uit te zoeken alvorens te kunnen gaan cappen.
    Reageer

    #9
    Oorspronkelijk gepost door Sjakko Bekijk bericht
    DVB-C2 is voor mij een nieuwe term.
    Ik ken dat ook allemaal niet hoor en vooral van Kabel TV weet ik niet veel
    en van TV kaarten al helemaal niet.

    Maar ik las ooit die term op Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/DVB-C#DVB-C2

    Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wanneer je iets aanschaft wat je veel geld kan gaan kosten,
    je eerst een beetje op de hoogte moet zijn wat er bij je TV aanbieder mogelijk is en WAT & HOE die in de nabije toekomst hun zenders gaan uitzenden.

    B.v. ik kijk via Sat en heb toen een DM 7025 ( mpeg2 decoder) aangeschaft.
    Eigenlijk is dat nog gewoon een zeer goede decoder en nog lang niet kapot of versleten.
    Ik heb bij provider CD ook het volledige TV pakket, maar die DM 7025 heb ik naar de slaapkamer verbannen en kan daar alleen nog maar een paar standaard zendertjes op zien die nog in mpeg2 zijn.
    En als CD daar ook mee stopt kan je alleen nog wat buitenlandse Free to Air zenders zien...m.a.w. dan kan die DM7025 in de vuilcontainer.

    Zo kan ik me dat ook voorstellen als je een dure TV kaart in je PC hebt en dan gaan die TV-boys naar een ander systeem (alwaar ze dan al een tijdje mee aan het testen waren ofzo)

    En op kabel is dat dacht ik ook zo dat je verschillende decoders hebt voor normale digi TV en HD TV.
    Vaak krijg je zo'n decoder in bruikleen, en dan is er niks aan de hand, maar kan ook zijn dat je die moet kopen.
    En als je dan besluit om HD te gaan kijken omdat daar op den duur de meeste zenders in uitgezonden worden, kan je WEER opnieuw een decoder kopen.


    Terug komend op de vraag: Hoe maak je mooie caps?
    Dat is dus in ieder geval met HD zenders.
    Met de digi SD zenders kan het ook gewoon goed en mooi, maar tja dat is dan iets wat je persoonlijke voorkeur heeft en hoelang die zenders er nog zijn.
    Ik wil alleen zeggen:
    Ga je NU iets aanschaffen, doe dat dan toekomst gericht !!
    Aangepast door Kanus; 28 september 2011, 17:16.
    Reageer

    #10
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Je vergeet dat het tegenwoordig de kant opgaat van HD zenders. Dus zou dan kiezen voor DVB-C2 , DVB-S2 enz
    Er komt straks een tijd (duurt misschien niet meer zolang) dat alle SD zenders eruit gaan.
    DVB-C2 is voor mij een nieuwe term. DVB-S2 ken ik wel. Maar mijn FloppyDTV DVB-C TV-kaart kan gewoon HD ontvangen (h264) dus de aanbeveling blijft staan.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
540 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X