Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

mooie caps maken

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #11
    Oorspronkelijk gepost door Sjakko Bekijk bericht

    je kan kiezen voor kabel, satelliet of antenne, maar kabel geeft de beste kwaliteit.
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens dat kabel beter is.
    Ja, de Nederlandse zenders hebben misschien een ietsie pietsie hogere bitrate dan op Sat,
    Maar als je dan b.v. eens naar de buitenlandse zenders kijkt zoals BBC en ZDF enz enz komen ze op kabel heeeeeeeeel wat tekort.
    B.v. de SD zenders hebben van Ned 1 ong. 3000Kbit/s op Sat en dat zal op kabel iets hoger zijn...maar nu komt het:
    B.v. ZDF SD heeft op Sat 6000Kbit/s en dat zal op de Nederlandse kabel zelfs nog ONDER die 3000Kbit/s liggen omdat ze
    natuurlijk met hun beperktheid van data dat door een koper ( of glasvezel) kabeltje moet, NOOIT er voor gaan kiezen dat een ZDF in Nederland mooier zou zijn als Ned1

    Kies de juiste variant! DVB-C=kabel, DVB-S=satelliet, DVB-T=antenne.
    Je vergeet dat het tegenwoordig de kant opgaat van HD zenders.
    Dus zou dan kiezen voor DVB-C2 , DVB-S2 enz
    Er komt straks een tijd (duurt misschien niet meer zolang) dat alle SD zenders eruit gaan.
    Ja dan is het misschien nog SD maar worden ze gecodeerd met het mpeg4 omdat dat een betere codering is
    waardoor ze ruimte besparen ( lees goedkoper is ) en daarvoor heb je dan ook een HD decoder/HD TV kaart nodig om mpeg4 te kunnen ontvangen ipv mpeg2.
    Op Satelliet is het al bijna gedaan met de normale mpeg2 SD zenders die met een DVB-S turner te zien zijn.
    Wie vandaag de dag een schoteltje op zijn dak zet en zich een gloednieuwe mpeg2 decoder laat aansmeren, is al zwaar in de aap gelogeerd
    En ik denk dat ze op de kabel ook wel die kant op zullen gaan. Daar kan je dus ook al kiezen voor nog een normale decoder of HD decoder.
    Aangepast door Kanus; 28 september 2011, 01:49.
    Reageer

    #12
    Digitale TV is inderdaad the way to go. Ik heb ervaring met digitale TV met gebruik van een TV-kaart in de PC. Ik heb zelf een digitale TV-kaart van Digital Everywhere genaamd FloppyDTV. De firma is ermee gestopt en is overgenomen door Digital Devices dus de FloppyDTV is weer nieuw te koop, maar voor de helft van het geld heb je er één 2e hands. Wat je nodig hebt:

    - Abonnement op digitale TV (je kan kiezen voor kabel, satelliet of antenne, maar kabel geeft de beste kwaliteit). Het standaardpakket is gewoonlijk niet duurder dan analoge TV. Pakketje kan je bij de MediaMarkt halen.
    - PC
    - TV-kaart. Kies de juiste variant! DVB-C=kabel, DVB-S=satelliet, DVB-T=antenne.
    - Waarschijnlijk is ook nodig een CAM (AlphaCrypt) voor in je TV-kaart, voor het ontvangen van gecodeerde zenders. De meeste TV-providers zetten namelijk zo'n beetje alle zenders gecodeerd op de kabel.
    - Opnamesoftware. Ik beveel 4TheRecord aan, met kop en schouders.
    - Video's knippen kan met MPEG2Schnitt. Demux de opnames dan eerst met ProjectX. HD knippen kan met MPEG2Schnitt echter niet. Anderen hebben hiervoor wellicht een aanbeveling.
    - Software voor het maken van frame captures. KMPlayer is daarvoor goed, maar PotPlayer nog beter. Dat is KMPlayers opvolger.

    Succes! Je kan me altijd PMen voor meer info.
    Reageer

    #13
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Ik ben NIET op de hoogte hoe dat werkt als je TV kijkt via kabel TV en hoe die decoders van je provider werken. UPC en Ziggo e.d.
    Je hebt volgens mij decoders die e.e.a. niet mogelijk maakt om het naar je PC te krijgen via je netwerk.
    Met een digitale decoder (o.a. diverse types van Humax die geschikt zijn voor kabel TV van ziggo) kun je het opnemen (SD/HD) op de ingebouwde harddisc. Deze slaat het op als een ts-bestand, die kun je weer over je netwerk transporteren via ftp naar je computer.
    Reageer

    #14
    Oorspronkelijk gepost door Milffan Bekijk bericht
    Hoe maak je nou die mooie tv caps. Dus niet de internet-uitzending-gemist-PrtScn-screenshots.
    Dan moet je in de eerste plaats een goed TV beeld hebben.
    Dus digitale TV en dan nog beter zou zijn HD zenders....al zijn die vaak nog upscaled

    Dan moet je vervolgens in het bezit zijn van opname apparatuur.
    En dan dus geen oude videorecorder maar iets met een harde schijf erin.
    B.v. een DVD recorder of zelf gebruik ik een Dreambox satelliet decoder.
    En deze opnames haal je dan naar je PC. via thuisnetwerk of b.v.met een DVD je hebt gebrand in je DVD recorder.
    Via DVD recorder is wel heel omslachtig, maar goed het kan wel.
    Ik ben NIET op de hoogte hoe dat werkt als je TV kijkt via kabel TV en hoe die decoders van je provider werken. UPC en Ziggo e.d.
    Je hebt volgens mij decoders die e.e.a. niet mogelijk maakt om het naar je PC te krijgen via je netwerk.

    En als je opname eenmaal op je PC staat speel je hem af met een goede player.
    Bij het gewenste beeld ( frame) zet je hem op pauze en maak je een cap met de toetscombinatie die voor die bewuste player geldt.
    Ik gebruik zelf de KMPlayer hiervoor en dan doe ik meestal: Beeld pauze zetten -> Ctrl +C ( staat het in klembord) en met Ctrl+V plak ik de cap in fotosoep.
    En dan daar meteen de nabewerking doen zoals b.v. contrast, deïnterlace, kleuraanpassing e.d. en hem uiteindelijk op te slaan als een .jpg
    Caps van b.v. VLC geven hier geen mooi resultaat ( veel blokjes)
    Reageer

    #15
    Tv kaart in je pc zetten, kabel erop aansluiten en met bijgeleverde software kunnen caps gemaakt worden.


    http://www.google.nl/search?source=i...w=1280&bih=837
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
540 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X