Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Router

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    RE: Router

    Wat voor router is het? ADSL router? Of een kabel/breedband router? Of echt een platte router zonderWAN gedeelte?

    Met andere woorden: maakt de router ook de internetverbinding of niet?

    Test: werkt DHCP
    De router zal aan je PC en laptop een IP-adres geven. Sluit je PC aan op je router, start de PC op, open een dos scherm en type "ipconfig". Hier horen gegevens als je IP-adres, een gateway en zo te staan (Zorg wel dat je PC op DHCP staat).
    Als dat niet lukt gaat er iets fout op je router en zal je iets aan de configuratie van de router moeten doen.

    En nu is het van belang te weten of de router de internetverbinding maakt...

    Als de router WEL de verbinding maakt: je kan NIET direct de configuratie van de router zien. Kijk in de handleiding na welk IP-adres het is en geef de PC een vast adres in hetzelfde gebied (als de router 192.168.123.254 is geef je de PC bijvoorbeeld 192.168.123.100). Als je nu met een browser het adres van je router ingeeft kom je inde configuratie. Hier kan je meestal ook de status opvragen en zien of hij inderdaad een verbinding met internet heeft.

    Als de router NIET de verbinding maakt: kijk in de handleiding welk IP-adres de router heeft. Open een browser en vul dit adres in. Kijk of de router een IP-adres heeft gekregen (van het internet modem in dit geval). Zo niet, dan zit daar het probleem.

    Let er wel op dat alles goed aangesloten zit. De inkomende kabel van de internet verbinding moet op het WAN gedeelte zijn aangesloten!
    Reageer

    #2
    RE: Router

    Massie schreef: Ja dat moest ik ook en dat heb ik gedaan,ik werk met windows xp
    vreemd, dan weet ik niet waar het aan kan liggen
    ff paar stomme vragen:

    - zitten de kabels er wel goed in?
    - heb je de PC na installeren al een keer opnieuw opgestart?
    - zit er een firewall op je PC die de internet toegang blokkeerd?
    - heb je de router al een keer gereset?
    Reageer

    #3
    RE: Router

    Ja dat moest ik ook en dat heb ik gedaan,ik werk met windows xp
    Reageer

    #4
    RE: Router

    Massie schreef: Mijn router geeft geen verbinding op mijn vaste PC,laptop staat hier buiten volgens mij.
    ok wat voor OS heb je op je vaste PC? heb je daar het adres al geconfigureerd?
    ik kan me herinneneren dat ik bij mijn router (een sitecom) na installatie het juiste MAC-adres van de router nog moest instellen

    weet alleen niet zeker of dat bij die van jou ook moet.
    Reageer

    #5
    RE: Router

    Mijn router geeft geen verbinding op mijn vaste PC,laptop staat hier buiten volgens mij.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X