Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Probleem met digitale TV op je PC

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    .

    Ben er nog steeds niet uit hoe ik al mijn digitale kanalen op mijn tv kan zien met Windows 7 Media Center (die er maar tgeen gedeelte vind waatonder ook enkele gecodeerde maar bv gee nNederkadb 1, 2, 3) of TVCenter die er geen vindt.

    iemand misschien een programma waarmee ik ze wel kan vinden?

    Moet toch iemand in dit forum van mega goede cappers zijn die mij kan helpen.

    .
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door Kanus
    Vreemd dan dat hij verder met coax gaat.
    Ik heb ook glasvezel ( maar geen TV daarop alleen Inet) en op mijn modem zit ook een coax uitgang maar deze is (dacht ik dus) voor analoge TV
    .....al zie ik net dat daar ook DVB-C digi door kan....maar dat zou iemand moeten vertellen die zoiets in gebruik heeft...ik ken die weg verder niet! misschien dat dat ook provider afhankelijk is.

    Maar voor digi ( interactive) TV gebruik je dan een UTP kabel ( ethernet kabel) en deze zal dan eerst in een decoder gaan die je van je provider krijgt/koopt.
    Btw. op de decoder zelf zit vaak ook nog een coax of scart uitgang voor als je een oude TV hebt met die aansluiting, maar meestal gebruik je dan een HMDI kabel die naar je TV toestel gaat, als het om digitale HD signalen gaat.
    Maar goed het digi signaal zou ook met coax naar je TV kunnen gaan vanuit je decoder...dat weet ik zo niet
    p.s. er zijn b.v. ook nog mensen die denken dat ze HD tv kunnen kijken met een scart kabel.


    Prikkelend Plaatje
    Klik om te bekijken


    Dat je een uitsnede van het beeld krijgt, zal dan waarschijnlijk bij Windows media Center liggen....of op je stick.
    Ik weet niet welke resolutie je beeld binnenkomt ...voor SD is dat 720x576 pixels (eigenlijk 768x567 ).... en voor HD is dat 1920x1080 pixels. (of b.v. 1280x720 pixels) 1080i of 720p

    Stel dat jou WMC lager is ingesteld qua resolutie....dus b.v. 640x480 pixels
    dan zou het dus kunnen dat er een gedeelte wegvalt.
    Je kan in WMC ( en ook op je stick) dus je resolutie eens nazien en eventueel aanpassen.
    Vaak te vinden bij AV instellingen.
    Ook kan je daar eens kijken of het niet op 4:3 staat ipv 16:9....en dan b.v. wat hij met die verhoudingen moet doen zoals: alleen schalen of pillarbox of Pan/scan en dat soort dingen.
    Op mijn Sat decoder heb ik b.v ingesteld:
    Toon 4:3 materiaal als: Alleen schalen
    Toon 16:9 materiaal als: Letterbox

    Ik heb glashelder als providr en daar zijn de digitale kanalen ongecodeerd. Kan ze gewoon ontvangen om iedere HD tv. Moet dan wel wel frequenty, netwerid ,odulatie ingeven en dan vind hij allle digitale kanalen. had eerst UPC en die had decoder nodig voor digitale tv.

    Mijn PCtv quatro stick 510E kan ook digitale kanalen ontvangen.

    als ik met Windows media Center zoek vind hij er maar enkele en mt TVCenter dat is bijgeleverd vind hij er geen.

    Kan in windos Media Venter ook geen digitale kanalen toevoegen. zelf als ik de instellign van een gevonde kanaal intype krijk ik geen beeld.

    Het toevoegen van digitale kanalen gaat wel.

    dat met het wegvallen van beeld isdus opgelsot.
    Reageer

    #3
    Nog even dit over mijn probleempje met digitale tv op je pc.

    Ik gebruik nu dus Windows Media Center die dus een aantal van de digitale zender wel vind maar dan een uisnede geeft.

    Het bij mijn PCtv Quatro stick 510E geleverde TVCenter vindt dus geen enkele zender

    Ik zoek dus een oplossingje. Mag ook via een ander programmatje als dat dan wel gaat werken.

    .
    Reageer

    #4
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Ik weet niet wat er mis is...ik heb niet zo'n ding en gebruik ook geen TV center of W Media Center.

    Maar TV van Glashelder, is dat dan soms op glaskabel ( had ik iets over gelezen op Inet)
    Op glaskabel is het volgens mij weer iets anders dan met normale kabelTV
    Vanuit je modem ga je dan met ethernet kabel naar je TV's.....deze aansluiting moet je dan ook op die stick hebben....als daar gewoon een coax kabel aansluiting op zit, dan zou je eventueel de analoge zenders van je glasprovider nog kunnen kijken.

    KabelTV zit in een soort van netwerk (kastjes staan in de straat) en als je daar dus digi TV wil moet je vaak een decoder hebben met een smartkaart...dit in combi met het CI of CI+ module.
    En op glas heb je een rechtstreekse verbinding zodat eventuele buren jou niet kunnen aftappen...of delen met je buurman.
    P.s ik kan dit mis hebben hoor want ik heb nooit digi TV op kabel gehad...ook niet op glas....ik kijk nl. op Sat.

    Misschien dus dat daar je probleem zit , dat die stick voor kabel TV is en niet voor glaskabel geschikt.
    Dit zou je het best bij je provider kunnen navragen.
    Het is inderdaad glasvezel maar gaat verder gewoon met coax van modem naar tv.

    bij tv vind hij gewoon digitale kanalen maar op pc vind TCCentr ze niet en Windows Media Center vind ze wel maar geeft ze weel als uitsnijde van geheel. valt uds beeld weg.

    op tv gaat het gewoon goed.
    Reageer

    #5
    Oorspronkelijk gepost door dutchcapper Bekijk bericht
    Ik heb een PCTV Qatro stick 510E. Met deze kan ik ook digitale tv (DVB_C) ontvangen. Het probleem is echter dat wanner mijn programma (TVCenter of Windows Media Center) zoeken naar de digitale kanalen ze neits gevonden krijgen.

    Ik heb digitale tv van Glashelder welke ongecodeerd is. Op mijn 2 tv's ontvang ik digitaletv wel goed.

    Wie weet wat er mis is.
    Ik weet niet wat er mis is...ik heb niet zo'n ding en gebruik ook geen TV center of W Media Center.

    Maar TV van Glashelder, is dat dan soms op glaskabel ( had ik iets over gelezen op Inet)
    Op glaskabel is het volgens mij weer iets anders dan met normale kabelTV
    Vanuit je modem ga je dan met ethernet kabel naar je TV's.....deze aansluiting moet je dan ook op die stick hebben....als daar gewoon een coax kabel aansluiting op zit, dan zou je eventueel de analoge zenders van je glasprovider nog kunnen kijken.

    KabelTV zit in een soort van netwerk (kastjes staan in de straat) en als je daar dus digi TV wil moet je vaak een decoder hebben met een smartkaart...dit in combi met het CI of CI+ module.
    En op glas heb je een rechtstreekse verbinding zodat eventuele buren jou niet kunnen aftappen...of delen met je buurman.
    P.s ik kan dit mis hebben hoor want ik heb nooit digi TV op kabel gehad...ook niet op glas....ik kijk nl. op Sat.

    Misschien dus dat daar je probleem zit , dat die stick voor kabel TV is en niet voor glaskabel geschikt.
    Dit zou je het best bij je provider kunnen navragen.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X