Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Uitschakelen van doorlopende tekst onderaan in beeld (anders dan ondertitels)

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Doelgroep is óók: cameramensen van o.a. WNL

    Doelgroep is óók: cameramensen van WNL. Als ze het nieuwsmeisje van dienst in haar geheel in beeld nemen en de nieuwskrant wordt dááronder in beeld getoond dan ben je er óók, als één mogelijke oplossing. Als een ergernis leidt tot aangepaste uitzending is het óók effectief.
    Verder is het verhaal van Kanus nu wel duidelijker gegroepeerd opgeschreven. Dank daarvoor aan Kanus. En als bijkomend voordeel is dat dit commentaar door een aparte topictitel makkelijker terug te vinden is. Meerdere mensen, zoals checkout, zullen zich in deze ergernis herkennen.
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door checkout Bekijk bericht
    Hoi Kanus,

    Ik kan LadiesLOver wel begrijpen hoor, ook ik erger mij aan de doorlopende teksten in het beeld.
    Ja maar dit is niet het "ik erger mij" topic maar troublesshoot.
    De reden waarom die ondertitels en tekstbalken daar in beeld staan had ik hem uitgelegd, dus dan is het onzin om die vraag nogmaals te stellen tenzij hij mij niet geloofd. haha

    Als jullie die tekstbalken, ondertitels, TV logo's, programma info e.d. niet meer willen, dan zou je een mail naar die zender/programma kunnen doen met het verzoek dat hun als nieuwszender geen nieuws en info meer in beeld moeten brengen maar alleen nog maar de presentatrice.
    Onzin natuurlijk....maar zo is het wel.

    Ik zal het nog even uitleggen.
    De camera neemt normaal het beeld op en dat gaat daar naar de edit.
    Vervolgens worden er dus "lagen" overheen gezet zoals TV logo ( Ned 1 en WNL enzo) ook zo'n live lichtkrant zetten ze er op.
    Dit gaat op die manier ( alles samengevoegd als 1 laag) de deur uit en zo ontvangen wij dat....dus elke frame die jij caps heeft dat nu.
    Ze noemen dat wel vaak dat het dus "ingebrand" is in het beeld zelf....tenminste in het analoge tijdperk werd dat zo wel eens genoemd.
    Op je TV/decoder is het gewoon "1 pixel die een bepaalde kleur heeft" en dus onderdeel is van 1920x1080 verschillende kleuren pixels of 720x576 pixels e.d....dus het frame of cap

    Op b.v. een DVD of sommige TV zenders ( filmzenders en internationale zenders zoals b.v. History Discovery e.d.) zenden ze de ondertitels apart mee.
    Dit heeft een reden omdat je dan 1 zender hebt, maar toch voor elk land een ondertitel kan selecteren. B.v. Youtube heeft dat ook en Netflix heb ik niet, maar daar zal het ook wel zo zijn.
    Dit soort ondertitels kan je dus ook helemaal UITZETTEN als je dat zou willen....zet je dat AAN, dan is het een 2de laag over het TV beeld....maar maak je daarvan een cap dan is het dus weer 1 laag. "what you see is what you get"

    Maar lichtkranten en TV logo's krijg je alleen weg als je daar zelf in fotosoep overheen gaat schilderen....of je knipt zo'n balk er gewoon af.
    En dat "overheen schilderen" in fotosoep is dus weer precies hetzelfde verhaal als hierboven.
    Je veranderd in feite alleen de kleur van een pixel.
    Aangepast door Kanus; 9 oktober 2017, 01:30.
    Reageer

    #3
    Hoi Kanus,

    Ik kan LadiesLOver wel begrijpen hoor, ook ik erger mij aan de doorlopende teksten in het beeld. Ik heb zelf ook caps gemaakt maar moest het grootste gedeelte weer weggooien omdat er van de foto's weinig meer overbleef de teksten lopen niet echt onderin door maar een heel stuk daar boven.. Wel erg jammer vooral nu met zo'n nieuwe heerlijk dame als nikki Herr.
    Je zal het zeker goed hebben uitgelegd aan LadiesLOver daar twijfel ik zeker niet aan, maar moest dit ook even kwijt!
    Hartelijke groet, Checkout
    Reageer

    #4
    Moet je daar nu speciaal een nieuw topic voor openen.

    Ik heb je onlangs nog via PM helemaal uitgelegd hoe dat zit met die ondertitels e.d. toen je dezelfde vraag had.
    Reageer

    Uitschakelen van doorlopende tekst onderaan in beeld (anders dan ondertitels)
    Uitschakelen van doorlopende tekst onderaan in beeld (anders dan ondertitels)

    Aanleiding:
    http://forum.mannenzaken.nl/forum/mo...179-nikki-herr &
    Prachtige broek, vooral mooi te zien op foto's 6, 7 en 10. Voor de rest zitten er van die vervelende doorlopende 'headlines' / teletekstberichten overheen. Kan men die niet optioneel ergens uitschakelen? Op deze manier zijn beelden van Maaike Timmerman, en andere meisjes die daar (Goedemorgen Nederland, van 7-9u 's ochtends op NPO1 (WNL)) ook wel eens staan, om zeep geholpen!
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
540 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X