Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

overschrijven van afbeeldingen na naamswijziging

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Hoi Sjakko, nee dit was zeker niet het probleem. Toch bedankt voor het meedenken.
    GRTZ
    Huusje



    Oorspronkelijk gepost door Sjakko Bekijk bericht
    O ideetje: Ik denk eigenlijk zelf dat je bij het maken van een "Profile" hebt gekozen voor de optie "Synchronize" ipv "Backup". Die optie zorgt voor backuppen in 2 richtingen. Dus bron naar doel, maar ook doel naar bron. Dan kan je dus overgeschreven bestanden in de bron krijgen!

    Om dit te controleren, ga even naar SyncBack, klik het profiel in je lijst aan, dubbelklik en kies voor "Modify". In het tabblad "Simple" heb je 7 keuzes: 3 beginnen er met "Backup", en 3 met "Synchronise". Als bij jou 1 van de synchronize opties staat geselecteerd, dan zal dat de oorzaak van je probleem zijn.
    Reageer

    #2
    O ideetje: Ik denk eigenlijk zelf dat je bij het maken van een "Profile" hebt gekozen voor de optie "Synchronize" ipv "Backup". Die optie zorgt voor backuppen in 2 richtingen. Dus bron naar doel, maar ook doel naar bron. Dan kan je dus overgeschreven bestanden in de bron krijgen!

    Om dit te controleren, ga even naar SyncBack, klik het profiel in je lijst aan, dubbelklik en kies voor "Modify". In het tabblad "Simple" heb je 7 keuzes: 3 beginnen er met "Backup", en 3 met "Synchronise". Als bij jou 1 van de synchronize opties staat geselecteerd, dan zal dat de oorzaak van je probleem zijn.
    Reageer

    #3
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Hoi Sjakko, bedankt voor je bericht. Ik lees uit de tekst op deze website wel dat mijn probleem veroorzaakt wordt doordat SyncBack het wijzigen van namen niet "support".
    Je interpreteert dit verkeerd. Je kunt gerust bestanden in de bron hernoemen. Dat is namelijk de essentie van een synchroniseerprogramma: wijzigingen in de bron ook toepassen in het doel. ELK synchroniseerprogramma ondersteunt het wijzigen van bestandsnamen.

    In mijn vorige post heb ik proberen uit te leggen wat wél bedoeld wordt met de uitspraak SyncBack DOESN'T support "rename" or "move".

    Wat er bij jou is gebeurd, moet iets anders zijn. Ik vermoed een programma-instelling, maar het kan ook een bug zijn. Al lijkt me het laatste erg onwaarschijnlijk. SyncBack bestaat namelijk al jaren en is ver doorontwikkeld. Er zit echt een bedrijf achter die allerlei betaalde software maakt. Dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat er met zoiets banaals als het syncen van hernoemde bestanden iets verkeerd gaat. Maar zeker weet ik het uiteraard niet. Erg vervelend dat het bij jou zoveel problemen geeft.

    Succes!
    Reageer

    #4
    Hoi Sjakko, bedankt voor je bericht. Ik lees uit de tekst op deze website wel dat mijn probleem veroorzaakt wordt doordat SyncBack het wijzigen van namen niet "support". Ik maak daaruit op dat "het wijzigen van namen problemen geeft". En dat doet het programma dus blijkbaar ook.
    Reageer

    #5
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Hoi Sjakko,
    Mijn informatie komt van deze URL:
    http://www.techsupportalert.com/best...on-utility.htm
    Ik zie nergens iets over bugs...

    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Er staat iets verderop in de pagina een stukje van iemand die de programma's getest heeft op renamen en moven:
    Dit heeft verder niets te maken met jouw probleem. Ben je niet 2 dingen door elkaar aan het halen? Bij jou ging er na het renamen iets mis bij het synchroniseren. Al dan niet door instellingen in het programma of een bug.

    Echter, de uitspraak DOESN'T support "rename" or "move" is iets heel anders. Hiermee wordt bedoeld dat wanneer een bestand in de bron is hernoemd of verplaatst, dan herkent het synchronisatieprogramma dat niet als zodanig. Hij vergelijkt alleen bestandspaden. In plaats van dat hij "ziet" dat het bestand gewoon een nieuw pad heeft gekregen en dus in het doel alleen verplaatst hoeft te worden, "ziet" hij alleen dat er een bestand is verwijderd en 1 is bijgekomen. Dat is dan ook precies wat hij doet in de doelmap: een bestand verwijderen en een bestand van bron naar doel kopiëren. Dat duurt uiteraard langer dan een bestand verplaatsen binnen de doelmap.

    FreeFileSync ondersteunt het herkennen van verplaatste/hernoemde bestanden inderdaad nog niet, maar de auteur werkt eraan. Synctoy is voor mij geen optie want die heeft geen backupfunctie en is dus zinloos als je verwijderde bestanden of oudere versies van een document wil terugvinden. Let daar op!
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
711 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
1k views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X