Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

uitzendinggemist.nl

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Oorspronkelijk gepost door Evil1983 Bekijk bericht
    Ik heb helaas alleen geen Photoshop maar ik heb wel THE GIMP.
    ik ga met je info aan de slag en hopelijk lukt het.
    Wat ik zie op Wiki is dat je met The Gimp ook een clone tool hebt en redelijk met plaatjes kan soepen.
    Probleem is wel dat zo'n play button in het midden staat en als die net over een gezicht valt kan je het schudden
    Een jasje, decor of een hand en arm is geen probleem voor de echte vakman maar kost wel uren tijd om het mooi te doen.

    Maar blijf erbij...gewoon het programma van TV opnemen op je harde schijf en je hebt nergens last van.
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Als die in een balk eronder staan kan je die er gewoon afknippen ( bijsnijden)
    in een fotobewerkingsprogramma.
    Als je het beeld op Pauze zet komt er idd vaak in het midden een play button te staan
    Als je handig bent kan je die weg fotosoepen met o.a de clone tool. ( op deze manier fake ik altijd de zender en omroep logo's weg)
    Of je moet een printscreen maken waarbij je het programma door laat lopen.
    Beeld kan dan wel waziger worden ( beweging in caps) en je moet precies op het juiste moment klikken als het om een speciaal momentje gaat....wat het er allemaal niet makkelijker op maakt.

    ****
    Het mooiste is en blijft GEEN caps van die crappie Inet streams, maar dat je een opname maakt op je harde schijf van PC of Decoder van de uitzending die op TV is.
    Dan heb je de beste digitale kwaliteit en kan je in een player op je PC afspelen waarin de mogelijkheid zit om eenvoudig frames beeldje voor beeldje te cappen.

    Of je kan nog proberen om eerst zo'n Inet stream op je PC te downloaden en deze dan gaan afspelen in een eigen player die geen buttons in het midden zet als je het op Pauze zet.
    Met die player kan je dan de meteen de caps maken ipv printscreen te gebruiken.
    Caps hebben dan meteen ook allemaal hetzelfde formaat e.d.
    Bedankt voor je uitleg. ik maak zelf wel eens caps via RTL gemist van Suzanne Bosman en Sanne Boswinkel Daar staat de play balk onder de Caps. Die haalde ik altijd met Paint weg. Het ging me dus meer om die Play buttons in het midden van de Caps. Ik heb helaas alleen geen Photoshop maar ik heb wel THE GIMP.
    ik ga met je info aan de slag en hopelijk lukt het.
    Aangepast door Evil1983; 12 maart 2012, 23:59.
    Reageer

    #3
    Oorspronkelijk gepost door Evil1983 Bekijk bericht
    weet iemand toevallig hoe je die grote Play buttons uit caps kan halen die van af een internet stream komen zonder dat je Caps naar de kloten gaan?
    Als die in een balk eronder staan kan je die er gewoon afknippen ( bijsnijden)
    in een fotobewerkingsprogramma.
    Als je het beeld op Pauze zet komt er idd vaak in het midden een play button te staan
    Als je handig bent kan je die weg fotosoepen met o.a de clone tool. ( op deze manier fake ik altijd de zender en omroep logo's weg)
    Of je moet een printscreen maken waarbij je het programma door laat lopen.
    Beeld kan dan wel waziger worden ( beweging in caps) en je moet precies op het juiste moment klikken als het om een speciaal momentje gaat....wat het er allemaal niet makkelijker op maakt.

    ****
    Het mooiste is en blijft GEEN caps van die crappie Inet streams, maar dat je een opname maakt op je harde schijf van PC of Decoder van de uitzending die op TV is.
    Dan heb je de beste digitale kwaliteit en kan je in een player op je PC afspelen waarin de mogelijkheid zit om eenvoudig frames beeldje voor beeldje te cappen.

    Of je kan nog proberen om eerst zo'n Inet stream op je PC te downloaden en deze dan gaan afspelen in een eigen player die geen buttons in het midden zet als je het op Pauze zet.
    Met die player kan je dan de meteen de caps maken ipv printscreen te gebruiken.
    Caps hebben dan meteen ook allemaal hetzelfde formaat e.d.
    Aangepast door Kanus; 12 maart 2012, 14:39.
    Reageer

    #4
    weet iemand toevallig hoe je die grote Play buttons uit caps kan halen die van af een internet stream komen zonder dat je Caps naar de kloten gaan?
    Reageer

    #5
    Caps van digitale tv, eventueel in HD zijn alleen van een veel hogere kwaliteit.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
711 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
1k views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X