Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

MPG thumbs in Windows Verkennen

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    @ ******: nee dat werkt niet
    *****
    En hoe moet je dat .txt bestand dan noemen als je dat opslaat?
    Maakt niet uit. Als het maar eindigt op ".reg". Voorbeelden: aap.reg, ikbeneenregisterbestand.reg of mokkels.nl.reg

    Of moet je juist alleen die HKEY in het tekstbestand zetten en hem benoemen als Windows Registry Editor Version 5.00
    Nee. Windows Registry Editor Version 5.00 is de eerste regel in het tekstbestand.

    btw. ik ga dat zelf niet doen want iets in het register iets veranderen, daar heb ik geen kaas van gegeten maar daar heb ik wel iemand in de familie voor
    Je hoeft alleen maar te dubbelklikken op het bestand zodra je eerdergenoemde stappen hebt uitgevoerd. Dat gaat die iemand in de familie niet anders doen.
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door Sjakko Bekijk bericht
    Probeer anders het volgende ook eens. Maak een tekstbestandje aan met de volgende 3 regels erin:

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CLASSES_ROOT\.mpg\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}]
    @="{c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590}"

    @ ******: nee dat werkt niet
    *****
    En hoe moet je dat .txt bestand dan noemen als je dat opslaat?
    Of moet je juist alleen die HKEY in het tekstbestand zetten en hem benoemen als Windows Registry Editor Version 5.00

    btw. ik ga dat zelf niet doen want iets in het register iets veranderen, daar heb ik geen kaas van gegeten maar daar heb ik wel iemand in de familie voor
    Reageer

    #3
    Probeer anders het volgende ook eens. Maak een tekstbestandje aan met de volgende 3 regels erin:

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CLASSES_ROOT\.mpg\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}]
    @="{c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590}"


    Verander de extensie nu van .txt naar .reg en dubbelklik op het bestand en bevestig als wordt gevraagd de info aan het register toe te voegen. Herstart explorer (of nog beter start even opnieuw op).
    Reageer

    #4
    Volgens mij heeft dat te maken met het verborgen bestand "thumbs.db". Hernoem dat MPG bestand nog eens naar iets anders en klik dan bij Beeld op vernieuwen, als het goed is wordt de database dan ook vernieuwd.
    Reageer

    MPG thumbs in Windows Verkennen
    Ik heb al eerder een dergelijke vraag gehad, maar kan dat niet weervinden. Maar probleem is dat ik NOOIT in windows verkennen de thumbs kan zien van Mpeg filmpies. Heb daar toen speciaal als eens e.o.a. mpeg codec voor geinstaled en dat werkte wel...MAAR toen ging er verder vanalles mis met filmpies e.d. dus dat heb ik er weer afgegooit. Ik had altijd dat MPG met WMPlayer open ging, maar ik heb onlangs KMPlayer (veel beter beeld ) en dacht, kom laat ik dat eens aangeven dat hij daar in het gevolg mee zal openen. (dus op file rechtermuis klik -> openen met -> Programma kiezen -> dan de player selecteren die je hebben wil en aanvinken dat die vanaf nu gebruiken wil) Toen zag ik opeens dat een aantal van de MPG filmpies die ikzelf gemaakt heb nu WEL een thumb hebben en anderen weer niet terwijl ik ze op dezelfde manier gemaakt heb. Ben er inmiddels achter dat dat komt omdat je ALLEEN zo'n thumb ziet wanneer de file de originele bestandsnaam heeft. In voorbeeld had dit filmpie van "Famke_Janssen__Haunted_Hill_03" dus GEEN thumb. Toen heb ik deze opnieuw door een edit proggie gegooit en hem de nu de naam "Famke_Janssen" gegeven....en Hoppa....daar was een thumb. (zie plaatje) Toen deze file de naam "Famke_001" gegeven en WEG is de thumb weer. Als je nu van deze "Famke_001" file weer "Famke_Janssen" maakt komt de thumb weer tevoorschijn. Vraagje: Hoe kan dit ??? en is dit zo te krijgen dat XP (windows verkennen) geen invloed meer zal hebben als je de naam aanpast??
    Aangepast door Kanus; 18 juni 2009, 23:42.
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
540 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X