Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

oude videobanden/dia's etc. digitaliseren

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Hoi allemaal,
    (...) Ook heb ik geluidscassettes en ingeraamde dia's die ik digitaal wil hebben.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    GRTZ
    Huusje

    Ik heb een scanner staan waarmee ik de dia's voor je kan digitaliseren...

    Dus als ik iets kan doen voor je.... Just let me know
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Zoals je het omschrijft zou het mee moeten vallen.
    Je heb dus deze reactie gegeven, maar ik heb later nog even mijn tekst aangepast zie ik aan de tijd van je rectie.
    Dus lees het nog even door...misschien dat je dat linkje niet gezien hebt van video8 en dia's

    Valt idd allemaal best mee. het grootste probleem is vaak de enorme tijd die het vraagt en waarom ik dus ook nog een hele zooi heb liggen en steeds denk: ach komt wel een keer. niet dus!!!
    Reageer

    #3
    Bedankt Kanus. Ik zal eens kijken wat ik inderdaad zelf kan doen. Zoals je het omschrijft zou het mee moeten vallen.
    Thanks
    Huusje
    Reageer

    #4
    Mijn vraag is dan, waarom doe je dat niet zelf?
    Okee gaat tijd in zitten maar als je de apparatuur nog hebt waarmee je
    die bandjes kan afspelen dan kan je het ook na PC brengen.

    B.v. met VHS banden: als je een videoecorder hebt met uitgang tulpstekkers of scart dan kopieer je dit zo naar DVD recorder. (die moet je dan wel hebben/ of lenen/ of huren.)
    Eenmaal op DVD gebrand is het dus digitaal....en kan je ermee na PC voor eventuele verder bewerking zoals er een .avi of .mpg van te maken e.d.

    Geluidscassettes kan je gewoon in audioapparatuur (muziektoren) afspelen en ook hier via tulpstekkers (uitgang van versterker) een speciaal kabeltje voor gebruiken.
    Aan de ene kant dus ( rood-wit) tulpstekker en aan de andere kant een jackplug (wel zo'n kleintje zoals die van je microfoon die in je PC kan.
    Je hebt zelfs nog zulke verloop pluggen die van grote jack naar kleine jackplug gaat of visa versa.
    Nu neem je dus op je PC via microfoon of audioingang de hele handel op.
    Dit zijn dan vaak wel grote .wav files, maar die zet je weer simpel om naar.mp3
    Als je niet zo'n kabeltje hebt kan je die sowieso even kopen (niet duur) of als je handig bent zelf even aan elkaar prutsen
    met oude tulpstekkers en een oude microfoon of oordopjes jackplug oid.

    Voor onderstaande gaat mijn ervaring niet meer:
    Maar voor video8 moet je ook even kijken wat voor uitgangen erop zitten op je camera.
    Ligt weer aan je DVD recorder of videokaart in PC wat je kan aansluiten en met een editprogramma (zijn er gratis genoeg) kan je hier dus filnpies van maken.
    Of als je er een heleboel hebt en geen mogelijkheid hebt voor DVD recorder e.d. kan nog overwegen om speciaal een apparaat aan te schaffen
    zoals je HIER ziet.

    Voor ingeraamde dia's heb ik helaas geen antwoord voor jou.
    Of toch....op die site hierboven zag ik ook een diascanner staan die je kan aanschaffen.

    Maar als je dat laat doen, dacht ik (mijn gevoel afgaande) dat dat wel eens flink in de papieren kan lopen.
    Zoals ik zei kost zoiets ook veel tijd...vooral uitzoeken wat je wel of niet wil hebben.
    Zoiets moet je dus ook geleidelijk aandoen.
    b.v. Videoband opnemen van 4 uur....lekker laten lopen en daar hoef je dus ook niet bij te staan wachten.
    Als alles op DVD staat, dan pas ga je uitzoeken wat je overzet op PC.
    Of je kan natuurlijk nog even een voorselectie maken als je zeker weet dat je op die band van 4uur de eerste 2 uur niet hebben wil e.d.
    De rest (wat je niet wil) is dan zelfs ook nog digitaal op DVD ergens voor onder in de kast als je het later toch nog eens zou willen.
    Hetgene wat je op je PC hebt uitgezocht en bewerkt e.d. kan je weer opnieuw even branden via PC op een DVD.
    Aangepast door Kanus; 30 augustus 2009, 12:18.
    Reageer

    oude videobanden/dia's etc. digitaliseren
    Hoi allemaal,

    Ik heb diverse videobanden en video-8-bandjes (ook dia's en muziekcassettes) die ik graag wil laten digitaliseren. Heeft iemand ervaring met iemand die dit goed kan en niet teveel vraagt?
    Ik heb VHS- en video8-banden die geheel of gedeeltelijk op dvd gezet moeten worden, maar ook heb ik op een band diverse korte fragmenten die ik als avi/mpg omgezet wil hebben.
    Ik was eens benieuwd of er hier iemand is die iemand kent die dit kan doen. Ook heb ik geluidscassettes en ingeraamde dia's die ik digitaal wil hebben.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    GRTZ
    Huusje
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
711 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
1k views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X