Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

optimalisaties in youtube

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Oorspronkelijk gepost door qazqaz Bekijk bericht
    Alleen het bewerken gaat niet (way makkelijker gaat dan apart editen).
    Ik heb wel een youtube acc, maar video posten doe ik niet en gebruik dus ook die bewerking van hun niet, maar ik zat eens even in mijn acc rond te kijken.

    Dus op Youtube --> naar je account --> overzicht

    Daar staat een linkje: Extra functies bekijken.
    Dan kom ik op een page en daar staat dat het "Videobewerkingsprogramma"
    bij mij is "Ingeschakeld"
    En nu komt het: in dat hokje staat te lezen dat dit op 20 september 2017 niet meer beschikbaar zal zijn.
    Reageer

    #2
    HTML5 is niet iets dat je in de instellingen van een browser aan/uit zet. Dit is een website-based setting en zal bij de meeste sites standaard al aan staan tegenwoordig.

    Bij youtube kan je het hier aanvinken, mocht dit niet het geval zijn: https://www.youtube.com/html5
    Let wel op dat HTML5 video alleen werkt als je browser ondersteund wordt en IE11 staat niet tussen de ondersteunde browsers (bij YouTube).

    IE zou je gewoon niet meer moeten willen gebruiken vandaag de dag, zelfs Microsoft laat het op wat security patches na volledig links liggen en steken meer tijd en energie in hun nieuwe browser Edge. (welke wel HTML5 ondersteund en dus voorgaand punt eigenlijk al bevestigd)

    Browsers die HTML5 op YouTube ondersteunen zijn volgens die YouTube pagina alleen deze:
    Google Chrome
    Microsoft Edge
    Firefox *
    Opera
    Apple Safari
    Aangepast door Avex; 17 augustus 2017, 19:49.
    Reageer

    #3
    Oorspronkelijk gepost door qazqaz Bekijk bericht
    zal ik toch een extra chromebrowser moeten nemen, maar het is raar dat dit niet meer gaat en dat ik nog geen berichten van anderen vind met dit probleem.
    Tja ...niet elke PC is hetzelfde he. Misschien heb jij in tegenstelling met andere mensen weer een ander codec pakket op je PC of juist b.v. codecs die niet in IE actief zijn. Je kan duizend dingen bedenken haha
    En veel mensen gebruiken ook niet eens dat IE meer.

    En als Youtube dus dingen veranderd ( dus nu met het HTML5) dan zullen ze zorgen dat het in HUN browser wel zal werken. en zelfs dan kan je individueel ook een probleem krijgen.
    Voor het afspelen zal dan weer in alle browsers gaan want HTML5 is standaard...maar hun tools e.d. gaan ze echt niet ontwikkelen voor een andere browser zoals IE.
    Daar zal IE zelf met updates voor moeten komen. En dat zal altijd wel "het spel" tussen die grote jongens blijven.
    Is ook logisch he...Google wil natuurlijk dat jij en ik en iedereen Chrome als standaard browser gebruiken. Microsoft wil dat iedereen IE gebruikt enz enz.
    Dan kan je b.v. kwaad of teleurgesteld worden als iets bij jou niet meer werkt, maar daarom kan je ook beter meerdere browser op je PC hebben want het is immers gewoon een programma.
    Ik heb b.v. ook meerdere fotobewerkingsprogramma's en tekenprogramma's op mijn PC en ook een paar Edit programma's voor filmpies. enz
    Je kiest telkens het programma uit welke het best geschikt is voor het doel op dat moment.
    Reageer

    #4
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Dus als jij IE wil blijven gebruiken, dan zou je daarnaast je Youtube dingen b.v. op Chrome kunnen doen.
    Bedankt voor je reactie.
    Dat was ook de suggestie van een vriend van me (op zijn pc lukt het evenmin)> De instellingen van IE geven geen html5 aan, dus hoe dat verzoek moet lopen weet ik niet.
    Als ik op de tekst klik waarbij gezegd wordt dat de browser het niet ondersteunt, krijg ik niettemin te zien dat
    - HTMLVideoElement wel aanwezig is
    - momenteel wordt de HTML5-speler gebruikt als dat mogelijk is.
    En dat klopt. Alleen het bewerken gaat niet (way makkelijker gaat dan apart editen).
    Tenzij iemand een ander idee heeft, zal ik toch een extra chromebrowser moeten nemen, maar het is raar dat dit niet meer gaat en dat ik nog geen berichten van anderen vind met dit probleem.
    Reageer

    #5
    Oorspronkelijk gepost door qazqaz Bekijk bericht
    (een nieuwe browser hoeft overigens niet zo nodig voor mij)?
    Wat voor een probleem je precies hebt met youtube zou ik ook 1-2-3 niet weten...ben daar ook niet in thuis. Maar er is wel e.e.a. aan de gang met het nieuwe HTML5 en het oude Flash. Ik las onlangs nog dat de ontwikkelaar Adobe nu dus ook stopt met Flash.
    Je zou in de instellingen van IE dan moeten kijken of HTML5 ergens is aangevinkt ofzo....ipv Flash wat dus standaard was/is. ( dat is wat ze daarmee bedoelen)

    Youtube is onderdeel van Google. ...en ook de Chrome browser hoort bij Google.
    Je schrijft dat een nieuwe browser voor jou niet hoeft, maar zo moet je dat tegenwoordig niet meer zien om maar aan 1 ding vast te houden.
    IE staat nog op mijn PC maar doe ik NOOIT wat mee. Ik gebruik als standaard browser FireFox en voor sommige andere dingen de Chrome browser.
    Dus als jij IE wil blijven gebruiken, dan zou je daarnaast je Youtube dingen b.v. op Chrome kunnen doen.
    M.a.w. je moet niet denken dat wanneer je b.v. ook Chome bij op je PC zet, dat je daar aan vast zit en je IE niet meer kan gebruiken.

    Of maak en bewerk je vids in een Edit programma op je PC. Als die naar wens is upload je hem naar je youtube kanaal.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
540 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X