Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Editor werkt niet en photolimit..

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #6
    Oorspronkelijk gepost door nohill68 Bekijk bericht
    Ik merk dat de discussie af en toe met wat sterke bewoordingen gepaard gaat. Mijn bijdrage:

    het maximum van 20 pics per post vind ik een prettige en aanvaardbare limiet. Hangt ook deels af van de gebruikte host: als je bv Tinypic gebruikt kan je per keer maar 5 caps laten hosten, en bij bv Imagebam kan je vrijwel onbeperkt laten hosten. Alleen moet je daarna je post in mootjes hakken, vanwege de limiet van 20.
    Als er meer dan een aantal worden gepubliceerd, zijn het vaak meerdere caps van dezelfde scene. Ik vind dat persoonlijk onnodig, enkele onderscheidende caps is dan genoeg. Je ziet al snel bij een multipost dat heel veel hetzelfde is, waardoor mijn aandacht bij de meeste niet volledig is, en eigenlijk is dat zonde van de bijdrage. Iemand als Collector is daar heel sterk in, terwijl ik juist uitga van onderscheidendheid en kwaliteit per cap. Ik gooi bv ook tweederde van de oorspronkelijk gemaakte caps weg als ik meervoudig hetzelfde plaatje heb of als iemand me voor is geweest.
    Dat jij het een prettig en aanvaardbaar limiet vind wil niet zeggen dat het ook van deze tijd is.
    (Het Mokkels forum loopt op software gebied en beleid hopeloos achter bij de internationale concurrentie)

    Bij pers evenementen heb je al heel gouw meer dan 20 foto's.
    Waar jij met caps er een aantal zou weglaten wil ik dat met pers foto's niet.
    Ik heb liever de hele serie en zo vele met mij (gezien posts op andere forums)
    Vaak post ik de foto's dus niet hier en wel op andere sites omdat ik hier altijd extra moeite moet doen om de posts op te splitsen. Ik merk dat ik die moeite steeds minder begin te nemen.
    Het werkt gewoon ontmoedigend om te gaan posten, iets wat je op een forum zoals dit toch ten alle tijden wil vermijden lijkt me.

    Maar goed wie ben ik Ik zit hier pas 12+ jaar als je mijn oude account(s) meerekent.
    Aangepast door Avex; 21 november 2013, 23:40.
    Reageer

    #7
    Oorspronkelijk gepost door nohill68 Bekijk bericht
    Ik merk dat de discussie af en toe met wat sterke bewoordingen gepaard gaat.
    Nah, tis gewoon een beetje onhandig om zo'n limiet te hebben, ik ken persoonlijk geen ander forum wat dit heeft. Verder is alles wat ik zeg gewoon puur mijn mening.

    Oorspronkelijk gepost door nohill68 Bekijk bericht
    het maximum van 20 pics per post vind ik een prettige en aanvaardbare limiet. Hangt ook deels af van de gebruikte host: als je bv Tinypic gebruikt kan je per keer maar 5 caps laten hosten, en bij bv Imagebam kan je vrijwel onbeperkt laten hosten. Alleen moet je daarna je post in mootjes hakken, vanwege de limiet van 20.
    Als er meer dan een aantal worden gepubliceerd, zijn het vaak meerdere caps van dezelfde scene. Ik vind dat persoonlijk onnodig, enkele onderscheidende caps is dan genoeg. Je ziet al snel bij een multipost dat heel veel hetzelfde is, waardoor mijn aandacht bij de meeste niet volledig is, en eigenlijk is dat zonde van de bijdrage. Iemand als Collector is daar heel sterk in, terwijl ik juist uitga van onderscheidendheid en kwaliteit per cap. Ik gooi bv ook tweederde van de oorspronkelijk gemaakte caps weg als ik meervoudig hetzelfde plaatje heb of als iemand me voor is geweest.
    Akkoord, da's jouw mening dan. Ik persoonlijk zie veel galleries die wél interessant zijn na 20 fotos, vaak zijn dit galleries die 'doorlopend' gemaakt zijn en dus niet statisch (als in, 30 dezelfde fotos).

    Hier werkt deze uitzonderlijke regel dus wel voor jou. Da's te begrijpen.

    Maar.. wat is het algemene nut nu?
    Het enige wat deze max-cap doet is er voor zorgen dat 1) er meerdere posts over één enkele shoot gaan (dus nog langere threads) of 2) dat er simpelweg niet gepost wordt. Ik denk dat van de laatste 100 posts die ik gemaakt heb meer dan de helft 'dubbelpost' is.

    Als het nut is om er voor te zorgen dat die megajumbo foto's niet worden gespammed dan wil ik wel graag één post zien met 20 van die enorme fotos. Of een post met meer dan 10 van die grote fotos om het makkelijker te maken. Zelfs al zijn die er, dan nóg zal zo'n persoon niet denken "ik heb er meer maar ik laat het maar bij 20" - dan plempt hij ze er wel in een 2de post op.
    Reageer

    #8
    Oorspronkelijk gepost door Masterbater Bekijk bericht
    Ik vind dat een onzin argument.
    Jij vind 20 fotos van 4000x4000 wel acceptabel?
    Alsof ze het dan laten bij 1 post, als ze nog meer pics hebben? Dan maken ze gewoon een 2de post en hop, heb je een nóg langere pagina dan je zou hebben bij 1 post.
    Verder zie ik zelden grote pics, véél minder iig dan galleries die over 2-3 posts worden verspreid.
    En Avex heeft gelijk, ik post vaak geen galleries aangezien ik ze dan wederom op moet splitten, vaak geen zin in.
    Ik merk dat de discussie af en toe met wat sterke bewoordingen gepaard gaat. Mijn bijdrage:

    het maximum van 20 pics per post vind ik een prettige en aanvaardbare limiet. Hangt ook deels af van de gebruikte host: als je bv Tinypic gebruikt kan je per keer maar 5 caps laten hosten, en bij bv Imagebam kan je vrijwel onbeperkt laten hosten. Alleen moet je daarna je post in mootjes hakken, vanwege de limiet van 20.
    Als er meer dan een aantal worden gepubliceerd, zijn het vaak meerdere caps van dezelfde scene. Ik vind dat persoonlijk onnodig, enkele onderscheidende caps is dan genoeg. Je ziet al snel bij een multipost dat heel veel hetzelfde is, waardoor mijn aandacht bij de meeste niet volledig is, en eigenlijk is dat zonde van de bijdrage. Iemand als Collector is daar heel sterk in, terwijl ik juist uitga van onderscheidendheid en kwaliteit per cap. Ik gooi bv ook tweederde van de oorspronkelijk gemaakte caps weg als ik meervoudig hetzelfde plaatje heb of als iemand me voor is geweest.
    Reageer

    #9
    Oorspronkelijk gepost door KingBee Bekijk bericht
    Die 20 per bericht max. mag je dan niet van deze tijd vinden, edoch:

    als men maar fullsized foto's blijft plaatsen help je ook niet echt met het sneller laden van threads. Alleen al om die reden zou ik zeggen: thumbnail gebruik, maar verder niet! Verplicht opleggen werkt in NL schijnbaar slecht. Als je dit met harde hand een halt toeroept krijg je weer gewauwel en dat soort berichten. Wordt je ook niet vrolijk van als mod.

    Wil jij 40 foto's van 4000x4000 die allen full sized geplaatst worden?
    Ik vind dat een onzin argument.
    Jij vind 20 fotos van 4000x4000 wel acceptabel?
    Alsof ze het dan laten bij 1 post, als ze nog meer pics hebben? Dan maken ze gewoon een 2de post en hop, heb je een nóg langere pagina dan je zou hebben bij 1 post.
    Verder zie ik zelden grote pics, véél minder iig dan galleries die over 2-3 posts worden verspreid.
    En Avex heeft gelijk, ik post vaak geen galleries aangezien ik ze dan wederom op moet splitten, vaak geen zin in.
    Reageer

    #10
    Oorspronkelijk gepost door KingBee Bekijk bericht
    Die 20 per bericht max. mag je dan niet van deze tijd vinden, edoch:

    als men maar fullsized foto's blijft plaatsen help je ook niet echt met het sneller laden van threads. Alleen al om die reden zou ik zeggen: thumbnail gebruik, maar verder niet! Verplicht opleggen werkt in NL schijnbaar slecht. Als je dit met harde hand een halt toeroept krijg je weer gewauwel en dat soort berichten. Wordt je ook niet vrolijk van als mod.

    Wil jij 40 foto's van 4000x4000 die allen full sized geplaatst worden?
    Als er zoals ik al aangaf een limiet op de afmetingen van een afbeelding zet van bijvoorbeeld maximaal 400*400 pixels, dan heb je als mod daar geen extra werk aan.

    Zulke limieten zijn er al op verschillende forums, werkt prima.
    Het forceert men om met thumbnails te gaan werken.
    Waardoor ze de hoeveelheid foto's per post omhoog kunnen doen zonder bijzondere toename in bandbreedte verbruik.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
0 reacties
33 views
Laatste bericht
2k reacties
1.496k views
Laatste bericht
0 reacties
42 views
Laatste bericht
220 reacties
68k views
Laatste bericht
3 reacties
74 views
Laatste bericht
5 reacties
5k views
Laatste bericht
21 reacties
1k views
Laatste bericht
1 antwoord
521 views
Laatste bericht
Werken...
X