Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

ffdshow

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Bedankt Sjakko. Top!
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door Sjakko Bekijk bericht
    Sorry voor het lange antwoord. Succes!
    Maakt niet uit toch iedereen kan hier weer van leren, tenminste ik wel.
    Reageer

    #3
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Wat ik inderdaad altijd doe, is van elk filmpje de extensie veranderen in .mpg. Waarom? Omdat je dan alles met dezelfde extensie hebt en alles in dezelfde player afspeelt.
    Ik snap niet waarom je deze weg kiest. In elke player kan je in de voorkeuren/opties kiezen welke bestandsextensies je aan de player wilt associëren. In MPC-HC kan dat via View > Options > Player > Formats. Bestandsextensies veranderen is vragen om problemen!

    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Als ik nu het filmpje weer terugzet naar .avi, heb ik gelukkig weer beeld, maar het geluid loopt normaal, terwijl het beeld vertraagd loopt en langer duurt dan het geluid dat bijvoorbeeld na 10 sec. al gestopt is. Heb je een idee hoe dit kan?
    Check je processorgebruik eens tijdens het afspelen van het filmpje. Type CTRL+ALT+DEL en ga naar het tabblad Prestaties > Linksboven wordt het processorgebruik weergegeven. Als die (bijna) 100% is, dan is je pc gewoon te langzaam.

    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Ander vraagje: hoe achterhaal ik wat de oorspronkelijke extensie van het filmfragment was?
    Open je bestand allereerst met MediaInfo. Linksboven wordt achtereenvolgens de container, het videoformaat en het audioformaat weergegeven. Het gaat om de container. Voor zover ik het heb begrepen, is dat als het ware verpakking waarin de stromen (video, audio, eventueel een ondertitel) worden bewaard. De term "container" verraadde dat eigenlijk al. Elke container heeft zo zijn eigen voor- & nadelen. Hier een tabel waarin de verschillende containers worden vergeleken. In de linker kolom staat de naam van de container met daarachter tussen haakjes de gebruikelijke bestandsextensies. Succes!

    Even als extra info:
    Strikt genomen zou het niet uit moeten maken welke bestandsextensie je gebruikt. De extensie verandert niets aan het bestand. Het heeft namelijk nog steeds dezelfde videostroom, audiostroom en container. Toch wordt in de praktijk de koppeling tussen bestandsextensie en container (en soms zelfs naar video- & audiostroom) gelegd. Het filmpje dat je stuurde was daar een bewijs van. Door de .mpg extensie werd onterecht aangenomen dat er alleen MPEG video in kon zitten (zie tabel), terwijl het videobestand helemaal geen MPEG videostroom bevat, maar een H264 videostroom! Hij probeert dan met een MPEG decoder H264 video te decoden. Ja, dat gaat dus niet. Resultaat: een zwart scherm. Als je dezelfde logica toepast voor de audio, dan begrijp je waarom die wél werd afgespeeld.

    Dus kort gezegd: achterhaal de container met MediaInfo en achterhaal daarmee via de tabel de gebruikelijke bestandsextensie. Sorry voor het lange antwoord. Succes!
    Reageer

    #4
    Ha Sjakko, ik denk dat we nu het probleem te pakken hebben. Wat ik inderdaad altijd doe, is van elk filmpje de extensie veranderen in .mpg. Waarom? Omdat je dan alles met dezefde extensie hebt en alles in dezelfde player afspeelt. En ik had er nooit problemen mee gehad. Blijkbaar is het toch een probleem. Dus ik zal dit renamen wel laten varen.

    Als ik nu het filmpje weer terugzet naar .avi, heb ik gelukkig weer beeld, maar het geluid loopt normaal, terwijl het beeld vertraagd loopt en langer duurt dan het geluid dat bijvoorbeeld na 10 sec. al gestopt is. Heb je een idee hoe dit kan?

    Ander vraagje: hoe achterhaal ik wat de oorspronkelijke extensie van het filmfragment was?

    Bedankt!
    GRTZ
    Huusje
    Reageer

    #5
    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Sjakko, allereerst enorm bedankt voor al je hulp, man! Tof dat je me wilt helpen.
    Geen probleem!

    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    Ik kan me niet herinneren dat ik ffdshow heb verwijderd alvorens CCCP te installeren. Hoe had ik dat moeten doen? Het programma staat niet tussen mijn geïnstalleerde software.
    Dan was ie vast niet geïnstalleerd.

    Oorspronkelijk gepost door huusje Bekijk bericht
    OMG, probleem opgelost. Het is een bestand met .mpg extensie en volgens MediaInfo is het een AVI container. Normaal gesproken heeft het filmpje dan de .avi extensie en niet .mpg. Ffdshow laat zich hierdoor blijkbaar in de luren leggen. Kortom: Verander de extensie van .mpg naar .avi. Als je denkt: Waar heb je het over? Ik zie helemaal geen .mpg of .avi! Maak deze dan op de volgende manier zichtbaar: http://handleiding.socius.be/Voorber...extensies.html

    Waarschijnlijk doet hij het nu wel.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
541 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
710 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
1k views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X