Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

mooie caps maken

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    #1
    Oorspronkelijk gepost door mk1992 Bekijk bericht
    Ja, of je koopt de Blackmagic Intensity Shuttle
    Sluit de HDMI hierop aan en je kunt het zo cappen.
    We moeten maar niet teveel off topic gaan
    Maar als dit apparaat werkelijk het HDMI signaal kan onderbreken ( HDMI in/out - tussen die dichtgetimmerde provider decodertjes en je TV) en je kan met dat signaal dan via usb naar je PC voor opnames,
    dan kan dat wel eens een grote oplossing zijn voor mensen die die LQ online streams helemaal zat zijn en ook in HD caps/filmpies willen maken.
    Ik heb dat momenteel zelf niet nodig als sat kijker met al mijn Dreamboxen maar ik heb deze site toch even gebookmarkt.

    Zoals ik zei...als het werkelijk werkt is dit zeker een eigen topic waard.
    De Mods kunnen sowieso de vraag van Naaktfotomodelfan en onze antwoorden misschien nu beter even verplaatsen naar troubleshoot als men hier verder over wil praten.
    Reageer

    #2
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht
    Zoals Enigma het er al bij zet is het 1080i en geen 1080p
    i = interlace en p = progressief
    met 1080i worden beeldlijnen bedoeld en die komen van 2 frames met elk 540 beeldlijnen ...en dat maakt 2x540=1080
    1080p uitzendingen zijn er niet in Ned. Maar b.v de Duitsers hebben wel 720p wat dus een betere kwaliteit is dan interlace.
    Wat jij bedoeld ( en ik lees het elke keer weer want de meesten maken die fout) is 1080 px ( pixels)

    Naar PC halen doe je b.v. met een FTP programma of in Windows verkennen alwaar je decoder(s) in je netwerk hangen...dan via drag/drop vanuit de opname map de .ts file naar een map op je PC zetten.
    Of met b.v. een Enigma2 decoder kan je ook meteen al tijdens de uitzending ( dus zonder een opname op hdd te doen) in webinterface (OpenWebif) al caps maken.
    P.s. Hiervoor dien je wel de JUISTE decoder te hebben zowel voor sat als kabel. En bij Ziggo is het alleen nog mogelijk als je in het oude Ziggo gebied zit.
    Ja, of je koopt de Blackmagic Intensity Shuttle
    Sluit de HDMI hierop aan en je kunt het zo cappen.
    Reageer

    #3
    Oorspronkelijk gepost door Naaktfotomokkelfan Bekijk bericht
    Hoe doe je dat in 1080p van Tv op pc zetten?
    Zoals Enigma het er al bij zet is het 1080i en geen 1080p
    i = interlace en p = progressief
    met 1080i worden beeldlijnen bedoeld en die komen van 2 frames met elk 540 beeldlijnen ...en dat maakt 2x540=1080
    1080p uitzendingen zijn er niet in Ned. Maar b.v de Duitsers hebben wel 720p wat dus een betere kwaliteit is dan interlace.
    Wat jij bedoeld ( en ik lees het elke keer weer want de meesten maken die fout) is 1080 px ( pixels)

    Naar PC halen doe je b.v. met een FTP programma of in Windows verkennen alwaar je decoder(s) in je netwerk hangen...dan via drag/drop vanuit de opname map de .ts file naar een map op je PC zetten.
    Of met b.v. een Enigma2 decoder kan je ook meteen al tijdens de uitzending ( dus zonder een opname op hdd te doen) in webinterface (OpenWebif) al caps maken.
    P.s. Hiervoor dien je wel de JUISTE decoder te hebben zowel voor sat als kabel. En bij Ziggo is het alleen nog mogelijk als je in het oude Ziggo gebied zit.
    Aangepast door Kanus; 2 maart 2016, 01:55.
    Reageer

    #5
    Oorspronkelijk gepost door Kanus Bekijk bericht

    Maar van UPC schijnt het zo te zijn dat het niet kan ( weet niet ????) daar heb je een decoder van hunzelf nodig en die heeft geen netwerkaansluiting.
    Situatie is vanaf 3 April ten goede veranderd. Helaas zit er voor de UPC klanten nog geen RTL en SBS groep in HD kwaliteit bij. Maar wie weet gaat dat ook nog wel veranderen Ned123 HD overigens wel FTC..de rest van het basispakket in SD kwaliteit.Dit is in ieder geval een verbetering voor de UPC klanten:

    http://www.totaaltv.nl/nieuws/12297/...t_bij_UPC.html

    en

    http://www.totaaltv.nl/nieuws/12313/...d_bij_UPC.html

    Maw met dit basispakket(FTC) kan je je eigen STB kiezen..
    Aangepast door collector 1; 2 april 2013, 11:32.
    Reageer
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
540 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X