Aankondiging
Opvouwen
Er is nog geen aankondiging.

Hoe maak ik .jpg's van streaming video?

Opvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
Clear All
nieuwe posts

    Hoe maak ik .jpg's van streaming video?
    Er worden regelmatig oproepen geplaatst in topics om caps te maken van deze of gene dame, omdat de oproepers aangeven het zelf niet te kunnen.

    Toch is het niet zo moeilijk om zelf te doen, als je pc (of Mac natuurlijk) tenminste werkt zoals het hoort.

    Basisregel: als je op een website kijkt naar - bijvoorbeeld - uitzending gemist van welke uitzendorganisatie dan ook - of live-streams, hou dan je PrintScreen knop onder vingerbereik.

    Als de dame of pose in kwestie voorbijkomt, haastig op deze knop drukken.

    Eenmaal drukken levert - zo lijkt het - niks op. Maar als je daarna een simpel plaatjesbewerkingsprogramma opent, en CTRL-V drukt, ofwel plakken, krijg je de printscreen (screencap) op je scherm.

    Bij een standaard-Windowsprogramma als Paint krijg je het plaatje mogelijk op volle omvang, waardoor je binnen het programma de instellingen moet wijzen om het plaatje schermvullend te krijgen.

    Er zijn heel veel alternatieven verkrijgbaar, waarvan het gratis Irfanview (irfanview.org) een van de bekendere is. Persoonlijk maak ik al jaren gebruik van dit prima programma. Stel na downloaden en ingebruikname zo in dat standaard alle plaatjes op maximaal schermgrootte worden getoond. Maar in plaats van Irfanview kan iedereen zijn eigen favoriete plaatjesprogramma gebruiken.

    Zodra de cap op je scherm goed genoeg is in jouw ogen, bewaar je hem. In .jpg.

    Wat als ik meerdere caps achter elkaar van dezelfde streaming video of live-uitzending wil maken?

    Hier zijn ook programma's voor. Een van de bekendere is Snapper. Een van de leukere opties van dit gratis programmaatje is dat er een geluidssignaal klinkt als de cap is gemaakt.
    Iedere keer dat je op PrtScreen drukt maakt dit programmaatje een jpg aan die je later in je plaatjesprogramma eventueel kunt bewerken.
    Aangepast door nohill68; 16 april 2017, 08:44. Reden: Update van programmaatje
Updates
Opvouwen

Topics Statistieken Laatste bericht
Sticky: TestThread
156 reacties
264k views
Laatste bericht
0 reacties
288 views
Laatste bericht
2 reacties
540 views
Laatste bericht
0 reacties
471 views
Laatste bericht
1 antwoord
702 views
Laatste bericht
0 reacties
504 views
Laatste bericht
10 reacties
994 views
Laatste bericht
0 reacties
479 views
Laatste bericht
Werken...
X