Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bigjuice
Bedankt voor het filmpje... maar even een vraagje.. Waarom worden de laatste tijd zoveel .rar en .zip bestanden beveiligd met een wachtwoord??? Wat is de zin hiervan? Als je ze wilt beveiligen zet ze niet op het internet... (lijkt mij)...
|
Daar weet ik een (niet noodzakelijk: 'het') antwoord op:op veel filmpjes zitten copyrights. De hoster kan klachten krijgen van de eigenaar van het copyright, en is dan gedwongen het filmpje te verwijderen. In de loop der tijden maakt de hoster waarschijnlijk een zwarte lijst van van bestanden die copyrighted zijn.
Een filmpje dat alleen maar gezipt is kan volautomatisch geunzipt worden, waarna makkelijk bepaald kan worden of het filmpje op de zwarte lijst staat. Bij een password protected bestand kan dit niet.
Nogmaals: dit is 'een' antwoord, op basis van persoonlijke ervaring. Jaren geleden heb ik naar Rapidshare eens een videoclip van Nelly Furtado proberen te uploaden. Het gezipte origineel werd geweigerd; de password protected variant mocht gewoon geupload worden.