Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hooters
x2
Kanus klaagde ook al over het langzaam laden van een pagina vol met grote foto's (geen thumbs).
|
Ja, maar dat heeft een heel andere reden
Ik denk niet altijd aan mezelf maar hoe het voor anderen ook is op een forum.
Het beste werkt een forum "voor iedereen" als je geen grote foto's neerzet maar thumbs.
Snelle PC, trage PC's, snelle host of trage host e.d. maakt dan voor het forum zelf niet veel meer uit, maar enkel als de persoon in kwestie zelf de bewuste foto's wil gaan zien.
Waarom zou iemand dus als hij/zij een topic opent eerst 10 of 20 MB en meer...moeten downloaden ??....ja want als die foto's er zo staan gebeurd dat.
En waar ik helemaal een hekel aan heb ( ook niet voor mezelf maar in belang van forum) zijn die .PNG foto's. Ik tel ze wel eens voor de gein op en dan zie je van een paar pics
in 1 post dat er wel 20 Mb staat.
Zo'n Youtube button op dit forum is natuurlijk heel mooi, maar dat is in mijn ogen meer bedoeld als er iemand eens zo'n filmpie wil posten.
Men is er misschien nooit vanuit gegaan dat daar wel eens hele topics BOMVOL mee gezet kunnen worden...wat dus nu soms wel gebeurd.
Stel je voor, je kan op dit forum in je post een .mp3 laten horen.
Als dat 1x gebeurd hoor je een leuk muziekje als je het topic opent en iedereen is blij.

Maar als dat iedereen zou doen dan hoor je plots 40 muziekjes door elkaar.

Dit is dus wel heel iets anders

maar ik wil hiermee aangeven dat soms iets zijn doel voorbij kan streven.