What's next

Aanbieding

Kim Kourtney billen
25 APRIL 2017

Kim en Kourtney showen hun bikinibillen

Da’s meer dan een handje vol!

Reageren

Uploaden van Pics (en Movies)

Discussietools
2 juni 2014, 08:22
nohill68
Hardcore member
Bedankjes:11.297
32.786 bedankjes in 8.107 posts
Voor alle beginnende plaatjesplaatsers, de volgende aanwijzingen:

In deze 'handleiding' gaan we ervan uit dat je zelf al plaatjes hebt in .jpg formaat. Deze nemen de minste ruimte in van alle formaten. Bovendien raden we je aan de bestanden op maximaal 500 kb te houden, omdat zo goed als iedereen tegenwoordig breedband heeft laadt dat het snelste.

Om het plaatje zichtbaar op dit forum te krijgen, moet je het plaatje eerst op een 'host' uploaden. Hosts zijn websites die na het uploaden een code presenteren. Deze code plak je vervolgens in je bericht, en zo komt het plaatje zichtbaar in je bericht.

Veel gebruikte hosts zijn:
www.tinypic.com
www.imagebam.com
www.imagevenue.com

Er zijn er nog veel meer, maar deze worden het meest gebruikt. Voordeel van deze drie is dat je anoniem kunt uploaden, je hoeft je niet te registreren.

Op deze websites krijg je de gelegenheid jpg-plaatjes van je eigen pc te uploaden. Tinypic werkt ideaal voor als je maar één plaatje hebt, of maximaal vijf.
Je uploadt het plaatje, en dan krijg je vervolgens een aantal mogelijkheden.
Bij Tinypic staat er letterlijk boven:
'IMG-code voor forums & berichtenforums'
Kopieer deze code, en plak hem in je bericht. Herhaal dit eventueel voor de andere plaatjes.

Bij ImageBam kan je meerdere bestanden tegelijk uploaden. Na het uploaden staat er dit:
BB-Code
Er onder staat een behoorlijke lijst met dingen die allemaal met [URL beginnen. Geen nood, kopieer ook deze tekst en plak hem in je bericht.

Verschil in presentatie is vervolgens dat Tinypic alle plaatjes onder elkaar op volle grootte laat zien, bij ImageBam en ImageVenue staan ze vaak op halve grootte naast elkaar.

In een bericht op het forum mogen maximaal 20 plaatjes geplaatst worden. Je krijgt zelfs een foutmelding als er meer worden geteld.

Hopelijk werkt dit voor jullie.
29 april 2014, 14:26
Gast
Guest
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kanus Bekijk bericht
Ik ben daar zelf nooit 'ingelogd' geweest...gebruikte dat altijd als voorbijganger
maar idd van die pichost ken ik dat ook dat dat 2de scherm dan niet komt.
Zou iets met de flashplayer te maken hebben ofzo....toevallig was er hier van de week ook weer een update van flashplayer ...en misschien bij jou dus ook.

Gebruik op ImageVenue eens dat "Basic Upload" ...( blauwe linkje linksboven op de site)

Dank voor de tips, maar helaas.. De laatste versie van de flashplayer helpt niet.
Raar is ook dat als ik de basic upload probeer ik direkt uitgelogd word. Ik ga maar 'ns bij een ander pichost kijken denk ik..
Met citaat reageren
29 april 2014, 11:25
Kanus
Hardcore member
Bedankjes:1.015
6.090 bedankjes in 1.575 posts
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cardhu Bekijk bericht
Daarna hoort er een scherm te komen met de URLs om de foto's te linken, maar dat komt niet.
Ik ben daar zelf nooit 'ingelogd' geweest...gebruikte dat altijd als voorbijganger
maar idd van die pichost ken ik dat ook dat dat 2de scherm dan niet komt.
Zou iets met de flashplayer te maken hebben ofzo....toevallig was er hier van de week ook weer een update van flashplayer ...en misschien bij jou dus ook.

Gebruik op ImageVenue eens dat "Basic Upload" ...( blauwe linkje linksboven op de site)
Met citaat reageren
De volgende gebruiker heeft Kanus bedankt voor deze post
Cardhu (29 april 2014)
29 april 2014, 08:18
Gast
Guest
Ik heb sinds een week een probleem met het uploaden naar ImageVenue. Ik kan inloggen, foto's selecteren en uploaden. Dat lijkt allemaal prima te gaan. Daarna hoort er een scherm te komen met de URLs om de foto's te linken, maar dat komt niet.

Geprobeerd met verschillende browsers, met en zonder firewall en antivirus e.d.

ImageVenue reageert zelf niet op mijn mailtjes, ik ben benieuwd of er meer mensen last van hebben ( of gehad hebben)..
Met citaat reageren
5 september 2012, 21:09
Kanus
Hardcore member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Booplover Bekijk bericht
Het lukt me niet meer om foto's te versturen via TinyPic.

Wat kan ik hier aan doen?
Hier zojuist geprobeerd en werkt goed.

Ben je wel of niet ingelogd??

Als ongeregistreerd gebruiker had ik toen ook ooit al eens dat dat uploaden niet of moeilijk ging.
Heb toen daar een acc. aangemaakt (gratis) en sindsdien geen probleem meer gehad.
Met citaat reageren
Reclame
5 september 2012, 16:06
Booplover
Very regular member
Bedankjes:7.279
4.717 bedankjes in 914 posts
Het lukt me niet meer om foto's te versturen via TinyPic.
Deze foutmelding verschijnt:

Could not open socket

Wat kan ik hier aan doen?
Met citaat reageren
24 juni 2012, 19:20
Kanus
Hardcore member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeds Bekijk bericht
Dat komt bij imagevenue ook wel voor
Ja....heeeeeeeeeeeeel soms en dan lees je erbij dat de cap/foto niet meer online is. oid
Bij ImageBam maak ik het bijna dagelijks mee, dat "nieuwe foto's" het vaak niet doen en zowat alles wat je aanklikt laad heel traag (en ligt waarschijnlijk niet aan mijn 100Mb down verbinding)
Met citaat reageren
24 juni 2012, 14:42
Kanus
Hardcore member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hooters Bekijk bericht
Hallo Kanus,

mediafire.com
Uploaded.to

Werken goed en zijn redelijk snel voor wat betreft downloaden voor "free account" gebruikers.

Nee ik had dat niet omdat ik wat upload.
Ik gebruik zelf altijd Imagevenue voor plaatjes en die werkt verders goed.

Ik had dus als je hier b.v. op Mokkels ( of ander forum) een thumb openen wil voor het grote foto, dan komt er dus altijd een pop-up mee.
dat heb ik ondanks AdBlock nog altijd op zowel al die pichosts.
Maar op ImageBam kreeg ik dus SOMS die virus meldingen in sommige pop-ups....dit is NU niet meer het geval.
Wat ImageBam nog wel heeft is dat het vaak ZEER traag is als je daar een foto wil openen.
Soms krijg je hem helemaal NOOIT te zien...zelfs niet na een paar keer proberen....en dan heb ik het over foto's die dan kort geleden zijn geUpt en het eigenlijk nog gewoon zouden moeten doen.
De andere foto's in zo'n reeks (in een zelfde post) doen het dan ook meestal wel.
NEE, dat ImageBam is mijn ding niet.
Met citaat reageren
24 juni 2012, 13:08
hooters
Premium Member
Bedankjes:2.442
5.634 bedankjes in 1.886 posts
Hallo Kanus,

mediafire.com
Uploaded.to

Werken goed en zijn redelijk snel voor wat betreft downloaden voor "free account" gebruikers.
Met citaat reageren
24 juni 2012, 10:25
Enigma
Super Moderator
Bedankjes:1.899
29.924 bedankjes in 7.052 posts
Een paar prima uploaders voor vids:

http://www.fileprohost.com
http://www64.zippyshare.com

Voorbeed Fileprohost: http://www.fileprohost.com/sonpgxnpq...1080p.mpg.html

Voorbeeld www64.zippyshare (upload van tobias_nld): http://www64.zippyshare.com/v/16178961/file.html
Reageren

Forumnavigatie

Discussietools
Weergave

Volg mokkels.nl: