What's next

Aanbieding

Alexis Ren LOVE
17 DECEMBER 2017

Alexis Ren in LOVE – het is ‘butt day’

Zou een internationale feestdag moeten zijn!

Reageren

Hoe zet ik een film van mijn recorder op een usb?

Discussietools
31 augustus 2014, 15:39
Shoppa
Forum regular
Bedankjes:100
5.022 bedankjes in 732 posts
Oke ga ervanuit dat het dan niet kan ;p
Ik moest deze wel kopen aangezien ik maar 40 van de zoveel euro hoefde te betalen omdat ik bij ziggo zit.

Ik vond wel een app om je telefoon als afstandsbediening te gebruiken en dan screenshots te maken alleen dat is dus een stuk kleiner ;l

Thanks voor de hulp.
31 augustus 2014, 14:13
Kanus
Hardcore member
Bedankjes:1.054
6.499 bedankjes in 1.662 posts
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enigma Bekijk bericht
Specs voor de SMT-C7140:
Op de USB aansluiting van de ontvanger kan USB geheugen worden aangesloten waarmee bijvoorbeeld foto’s of muziekbestanden op de harde schijf van de ontvanger worden gezet. De SMT-C7140 kan op die manier dus ook als mediaspeler functioneren.

Conclusie:

- Ethernet nog niet geactiveerd. (misschien ondertussen wel??) Review is namelijk van 2011

- USB waarschijnlijk alleen om content te bekijken. Zie geen optie van content eraf halen.
Ja ik zat ook al te lezen op Inet over deze decoder.
Als ik die gebruiker reviews zo lees, dan is het een decoder waar ook problemen mee zijn qua software.
En blijkt dus ook dichtgetimmerd te zijn. ...altijd weer die leuke misleiding als ze er wel i.d.g. een LAN aansluiting inzetten, maar die dan weer niet in gebruik is.

@Shoppa
Je maakt dus de klassieke fout van "eerst kopen" en dan pas kijken/vragen of je er mee kan doen wat je graag wil.
Al moet ik zeggen dat het niet helemaal je fout is....TV zenders en providers
willen tegenwoordig ook niet meer dat jezelf met content aan de haal kan en dit b.v. op sites als youtube zet ( of mokkels )
Zij willen dat wanneer mensen iets terug willen zien, ze dat op HUN sites moeten doen en daarvoor dan ook eerst even nog voor mogen "betalen" ipv gratis youtube dus.
Ziggo is dan nog wat makkelijker dan UPC, maar of dat ook zo blijft ???
Van de week was in het nieuws dat UPC van de rechter toestemming kreeg dat het Ziggo over mag nemen.
Voor de kijker veranderd er dan niks bla bla bla hoor je dan....maar als UPC de baas zal worden, ben ik benieuwd of dat ook zo blijft.

Laatst gewijzigd door Kanus; 31 augustus 2014 om 14:36.
Met citaat reageren
31 augustus 2014, 13:42
Enigma
Super Moderator
Bedankjes:1.917
30.139 bedankjes in 7.117 posts
Specs voor de SMT-C7140:

Samsung SMT-C7140 specificaties

***8226; Ontvanger: DVB-C
***8226; Beeld kwaliteit: Full HD 1080p
***8226; EPG (Electronic Program Guide)
***8226; Recording: Ja
***8226; Videoformaat: 4:3 & 16:9
***8226; Tuners: 2
***8226; Harddisk (GB): 320 Gb
***8226; EPG (Electronische Programma Gids)
***8226; Smart Card Slot
***8226; USB: 2 (1x voor, 1x achter)
***8226; DVI/HDMI 1.4a uitgang: 1
***8226; Scart Output: 2
***8226; Ethernet: 1 (momenteel niet geactiveerd)
***8226; Automatische software upgrade
***8226; Automatisch kanalen zoeken
***8226; Favoriete kanalen opslaan
***8226; Optische digitale uitgang
***8226; Audio uit: 1
***8226; Teletekst
***8226; aan/uit schakelaar
***8226; Energieverbruik: Ongeveer 20W
***8226; Energieverbruik in standby: minder dan 1W
***8226; Afmetingen (BxDxH): 350 mm x 250mm x 60mm

Op de USB aansluiting van de ontvanger kan USB geheugen worden aangesloten waarmee bijvoorbeeld foto***8217;s of muziekbestanden op de harde schijf van de ontvanger worden gezet. De SMT-C7140 kan op die manier dus ook als mediaspeler functioneren.

Conclusie:

- Ethernet nog niet geactiveerd. (misschien ondertussen wel??) Review is namelijk van 2011

- USB waarschijnlijk alleen om content te bekijken. Zie geen optie van content eraf halen.

Bron: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsun...iew-201111225/

Laatst gewijzigd door Enigma; 31 augustus 2014 om 13:56.
31 augustus 2014, 13:19
Kanus
Hardcore member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shoppa Bekijk bericht
Ehm ik heb een Samsung smt-c7140 recorder, heb ik voor bij betaald bij men ziggo abbonement.
Ik zie op een plaatje ( Google) dat op deze decoder (boven de usb aansluiting)
een LAN aansluiting zit.....hier kan je dus hoogstwaarschijnlijk met een ethernet kabel je decoder in je netwerk hangen...dus van je decoder naar je router.
Ik zeg hoogstwaarschijnlijk omdat ik geen kabel TV heb, en soms dus een decoder wel de aansluiting heeft, maar die is dan b.v. voor 1 richting of niet in gebruik.
Maar bij Ziggo moet het mogelijk zijn om content van je decoder te halen dus het zal wel lukken

@ Enigma
Ja idd die data gaat super snel maar ik bedoelde dat het zelfs ook zonder FTP kan.
Is nog weer iets makkelijker en je hoeft dus de data niet te kopieren...dus dubbel op verschillende schijven hebben.
Je kan er meteen bij. simpel een mapje openen op je PC en .ts file afspelen met player.

P.s. Shoppa heeft het over een recorder, maar dat is dus wat anders zoals b.v. een DVD recorder
Het gaat hier dus om een ontvanger/decoder met een ingebouwde hdd.
Het ligt dan buiten de aansluitmogelijkheden om, ook aan de software van die box wat allemaal mogelijk is.
En idd NIKS kan op tegen een "Enigma decoder" zoals een DM of VU+

Laatst gewijzigd door Kanus; 31 augustus 2014 om 13:31.
Met citaat reageren
31 augustus 2014, 10:34
Shoppa
Forum regular
Ehm ik heb een Samsung smt-c7140 recorder, heb ik voor bij betaald bij men ziggo abbonement.
31 augustus 2014, 09:18
Enigma
Super Moderator
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kanus Bekijk bericht
Dus geen gezeul meer met Gb's die je dan eerst op PC moet zetten voor een paar caps....alleen voor filmpies maken is dat dan nog nodig dat het op je PC komt...ik doe dat dan via drag/drop in Windows verkennen.
Dat gaat super snel. Als je bewerkingsprogramma opstart is de data al binnen. Programma's van een uur duurt wat langer, maar gaat nog tamelijk snel. Je weet toch wel hoe snel ik de caps altijd op Mokkels heb staan..

Wat betreft Shoppa's verhaal, die heeft het over een recorder die HD opneemt, dus die heeft zeker niet de mogelijkheden die jij met een dreambox hieronder schetst

Laatst gewijzigd door Enigma; 31 augustus 2014 om 09:20.
30 augustus 2014, 22:45
Kanus
Hardcore member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enigma Bekijk bericht
Sommige recorders hebben ook de mogelijkheid om via FTP op de recorder te komen. Je recorder hangt dan met utp kabel aan je netwerk.
Dat kan zelfs zonder FTP
Gewoon in Windows Verkennen bij "netwerk" je decoder kiezen ( ik heb hier 3 stuks Dreamboxen inhangen en dan de .ts file direct openen/afspelen op de HDD van decoder.
Dus geen gezeul meer met Gb's die je dan eerst op PC moet zetten voor een paar caps....alleen voor filmpies maken is dat dan nog nodig dat het op je PC komt...ik doe dat dan via drag/drop in Windows verkennen.

@Shoppa
Welke provider heb je??? b.v. bij UPC kan je het vergeten met die dichtgetimmerde decoders van hun.
En TV via Glaskabel is het ook maar de vraag of je decoder dat toelaat.
M.a.w. decoders "van de provider zelf" die je daar koopt/huurt al dan wel of niet gratis, die zijn meestal WAARDELOOS !!!
En dan zijn er b.v. nog andere obstakels zoals het CI+ als je provider dat heeft. dan wordt b.v. een opname wel op je HDD gezet, maar zal pas worden gedecodeerd als men hem op diezelfde decoder ook afspeeld.
Je kan dan de data misschien nog naar PC halen, maar zal je dan niks aan hebben.

Laatst gewijzigd door Kanus; 30 augustus 2014 om 22:59.
Met citaat reageren
30 augustus 2014, 21:37
Enigma
Super Moderator
Wat voor recorder heb je? Merk en type?

Niet alle recorders hebben de mogelijkheid data van recorder te halen.
Het zou overigens ook in de gebruiksaanwijzing moeten staan.
Sommige recorders hebben ook de mogelijkheid om via FTP op de recorder te komen. Je recorder hangt dan met utp kabel aan je netwerk. Dit kan ook draadloos. Heb dat zelf ook hier.
30 augustus 2014, 21:01
Shoppa
Forum regular
Ik heb sinds kort een recorder en goed HD tv, dus ik wil iets opnemen, op mijn pc zetten en caps eruit maken voor mokkels, of gewoon caps maken op mijn tv als dat ook mogenlijk is.

Hoe doe ik dit? ik ben al naar library gegaan > tools > move maar mijn usb staat er niet tussen terwijl ik wel films van die usb kan kijken dus hij doet het wel.
Forumnavigatie

Discussietools
Weergave

Volg mokkels.nl: